Vill Vill
Tallinn Fashion Weeki raames sai Tallinn Design House'i moeetenuses näha ka brändi Vill Vill, mis Eestis väga tuntud ei ole. Uurisime järele, millega on tegemist!

Mis bränd on Vill Vill ja millist ideed see endas kannab?

Kiiresti muutuvas ja arenevas maailmas on mõnus unistada, et on mõned asjad, mis kannavad jäävaid väärtusi ja toovad meieni tagasi soojad mälestused. Meie puhul on selleks käsitsi kootud kampsun, mis annab edasi vanaema sooja kallistuse. Sellest mõnusast soojast tundest sai ka meie bränd alguse. On ütlemata hea, kui toode, mis annab kehale sooja, annab sooja ka hingele. Lisaks on vill külmal hooajal lihtsalt asendamatu materjal külma vastu võitlemiseks.

Mis Vill Villa tooteid iseloomustab?

Vill Vill ei juhindu hooajalistest trendidest, meie eesmärk on pakkuda ajatute lõigetega kvaliteetseid tooteid, mis kestaks kauem kui vaid hooaja. Meie tooteid iseloomustab ajatu minimalism. Kõik meie tooted on kootud ripskoes ja monokroomses värvigammas: must, hall, valge. Keskendume naturaalsetele materjalile ja kõrge kvaliteediga tööle, mis hooajavahetusega väärtust ei kaota. Vill Vill ei plaani masstootmist, vaid pakume pigem tellimuspõhist ja personaalset teenindust.

Samas võib vabalt väita, et mingil määral on see samuti trend— hooajatrendidest mitte juhinduda ja teha oma asja. See aga on väga positiivne trend.

Millised on enda lemmiktooted?

Kõik sai alguse mu ühest universaalsest taskutega kardiganist, mida üks sõber endale ka soovis ja siis teine ja siis kolmas jne....Kuid mantel, mis nüüdseks on meie kollektsioonis ka lühikeses vormis olemas, on see toode, mis andis meile tõuke Vill Villa brändiga tõsisemalt tegutsema hakata. See on ühtlasi meie kollektsioonis kõige aeganõudvam toode. Ühe Vill Vill mantli kudumiseks kulub tööaega ligikaudu 75 tundi ja 5500 meetrit lõnga. Et tooted saaksid võimalikult soojad, koome topelt ja mõnel juhul lausa kolmekordsest lõngast.

Millised on trendid?

Üks trend, mis ka kudumimoes juba mõnda aega laineid lööb, on unisex tooted. Vill Vill kollektsioonis on samuti unisex kampsun, mis on mõeldud kandmiseks nii meestele kui naistele. Kui moes on laiemamalõikelised kudumid, siis ei pea kohe hetketrendi järele jooksma, vaid tuleks nutikalt tegutseda. Ehk et kingid kampsuni kallimale, aga kannad vahel ise ka. Sedasi ei ole ohtu, et midagi lihtsalt hooajatrendi muutudes seisma jääb. Sest iga toote valmistamine tähendab materjali ja energiakulu ning sellega võiks alati arvestada.

Eetilisus ja loodussäästlikus on rõivaste valmistamisel samuti olulised trendid ja õnneks enam mitte vaid väikeste ökotootjate seas. See trend peab jätkuma ja olen kindel, et samm-sammult saavad need kõigile normideks. Aga et see juhtuks, peab esmalt muutuma tarbijate käitumine. Harjumuste muutumine võtab aga palju aega ning vajab pidevat teavitustööd.

Meie omalt poolt soovime, et klient teadvustaks, kui palju aega ja lõnga tema kudumi valmistamiseks kulus. Loodame, et see teadmine innustab toote eest suuremat hoolt kandma. Lisaks mõtleme eos läbi, et ka kõikide meie poolt valmistavate toodete hooldus oleks lihtne – meie tooteid võib kodus villapesurežiimiga pesta. Et vill on naturaalne materjal, millest annab erineval kujul tooteid valmistada või isegi komposteerida, oleme seadnud endale sihiks töötada välja toote nn. full circle – ehk kui soetatud tootega midagi juhtub või tema kandmise aeg saab läbi, võtame toote tagasi ja see leiab hingamise uues vormis.