Foto: Meisi Volt
Katri Katsi, Rooma paavsti ja üht armsat kääbusspitsi seob trendikas tegevus - nad mõjutavad suurt hulka inimesi.

Nad on influencer’id ehk eesti keeles mõju­isikud. Tege­likult pole see midagi uut. Liht­sus­tatult öeldes on influencer keegi, kelle arvamust usal­datakse ja keda jälgitakse. See võib olla tuntud isik, spordi­kangelane, blogija või kunin­ganna Elizabeth II ise. Reklaami­legendid kõne­levad, et paavst ja kunin­ganna olidki esimesed influ­encer’id, kelle kaudu turundati lihtrahvale ravimeid.

“Ema, ma hakkan juutuuberiks!”

2010. aastal, Facebooki-ajastu alguses, tuli Ameerikas alguse saanud e-pood Amazon välja ideega, kuidas tavainimesi brändidega siduda – tarbijal võimaldati näha, mida on ostnud tema sõbrad ja sugu­lased. Tarbijakäitumise uurin­gudki näitavad, et sõbra soovitus mõjutab ostuotsust rohkem kui mis tahes reklaam. Sellel fenomenil põhineb ka kogu influencer’ite kultuur. Tuntud nägu, olgu ta siis staar, sportlane või blogija, on justkui meie sõber, kes näitab pealt­näha glamuurse elu telgi­taguseid, kutsub meid oma koju ja tegemistele kaasa elama. Kõike, mida tema tarbib, tahame tarbida ka meie.