Andrea Piacquadio / Pexels
"Ma olen alati sotsiaalmeediast natuke sõltuv olnud, kuid ma usun, et ma ei ole üksinda," kirjutab vabakutseline ajakirjanik Marnie Vinall. Ta jagab kolme soovitust, kuidas sõltuvusest vabaneda!

"Kui kevadel maailm muutuma hakkas, läks ka minu harjumus hullemaks. Ma olin kurnatud ja mures oma vaimse tervise pärast. Ka karantiin ei tulnud abiks, sest mul oli liiga palju aega, et telefonis istuda. Nii ma siis otsustasingi midagi ette võtta," räägib Vinall

Siin on kolm sammu, kuidas sotsiaalmeediast lahti lasta:

1. Muuda sotsiaalmeedia raskesti kättesaadavaks

"Ma kustutasin oma telefonist ära nii Twitteri kui Facebooki. Asi on selles, et kuna telefon on kogu aeg lähedal, siis on sotsiaalmeediat liiga kerge vaadata.

See juhtus iga kord. Ükskõik, kas ma tahtsin vaadata ilmateadet, vastata emailile või muuta laulu, mida ma kuulasin. Lõpuks andsin ahvatlusele järele ja läksin ikka äppe vaatama.

Nende telefonist kustutamine tähendas, et rakenduste vaatamine ei olnud enam nii kerge ja kui ma sinna ükskord uudistama sain, oli see tegevus palju teadlikum."

2. Tee endale ajagraafik

"Kui ma telefonist äpid ära kustutasin, tegin endaga kokkuleppe, et võin iga päev sotsiaalmeediat vaadata kokku tund aega.

Ma olen täiesti kindel, et sellel on oma väärtus: näiteks saad seal sõpradega suhelda või hoopiski uusi töökuulutusi avastada. Minu eesmärk polnudki neist lõplikult lahti öelda, vaid lihtsalt kasutamist piirata. Lisaks ärevuse leevendamisele, aitas see kaasa ka enesedistsipliini kasvatamisele."

3. Ole valiv

"Kuna ma ei pääsenud enam sotsiaalmeediale nii kergesti ligi, avastasin, et tarbin palju rohkem sisulist informatsiooni. Näiteks hakkasin lugema rohkem raamatuid, kuulama taskuhäälinguid ja kasulikke artikleid."

Allikas: Healthline