Marcelo Matarazzo / Unsplash
Sinu suhe iseendaga on üks kõige tähtsamaid suhteid su elus. Sellepärast peaksid võimalusel enda ja oma vajadused alati esikohale seadma. Vahel aga juhtub, et kuigi arvame, et teeme endale head, talitame sootuks vastupidi. Toome välja käitumismustrid, mis võivad enesearmastusega sassi minna.

1. Sa liialdad toiduga või ei söö piisavalt

Tihti seostub iseendaga töö tegemine füüsilise vormiga, mis tähendab, et rõhk asetatakse trennile ja üritatakse keha vormida nii täiuslikuks kui võimalik. Kuigi treenimises pole midagi halba, peaksid meeles pidama, et iseenda armastamine ei tohiks sõltuda sinu välimusest ja kaalunumbrist. Sa võid ju olla kõige atraktiivsema välimusega naisterahvas, aga kui sa ennast sisemiselt ilusana ei tunne, ei saa sa endaga kunagi hästi läbi.

Kõike seda arvesse võttes on üsna selge, miks ülesöömine või alatoitumine on ühed kõige enam levinud enesehävituslikud käitumismustrid. Kui sa tead, et sinu toitumisharjumused on korrast ära, pea meeles, et kui teed teadlikult valesid valikuid, ei hoolitse sa enda eest nii hästi, nagu ise arvad.

2. Sa oled kinni oma mugavustsoonis

Kas sa lepid vähemaga, kui tegelikult väärt oled? Oled sa kinni töökohal, kus ei saa oma täispotentsiaali rakendada? Võib-olla oled jäänud suhtesse, sest nii on harjumuspärane? Kui sinu vastus eelnevatele küsimustele on jaatav, oled tõenäoliselt kinni oma mugavustsoonis.

Hoolimata sellest, et mugavustsoon on turvaline ja stressivaba koht, teed sellega endale tegelikult karuteene. On tõsi, et sa ei peaks endale seadma võimatuid eesmärke ega teiste inimeste pärast midagi tegema, aga iseenda võimetesse tuleb uskuda ja anda endale võimalus.

3. Sa haletsed ennast

Ära saa valesti aru, mitte keegi ei ütle, et peaksid enda vastu põhjuseta karm olema või ennast hukka mõistma rohkem kui teisi inimesi. Küll aga ei tohiks ennast lõputult haletseda, sest see ei vii sind kuhugile. Muidugi võib endale kaasa tunda ja vahel õnnetu olla, aga sa ei tohiks enesehaletsusse lõksu jääda ja süüdistada saatust, et sulle halvad kaardid on jagatud. Mõtle parem, mida ise teha saad, et enda elu paremaks muuta.

4. Sa paned kogu energia hetkes elamisele

Kas oled nüüd segaduses? Kogu aeg ju räägitakse, kuidas tuleb keskenduda käesolevale ja mitte mõelda nii palju minevikule ja tulevikule. Küll aga on suur erinevus hetkes elamisel ja tuleviku täielikul vältimisel. Kui oled oma tuleviku suhtes hoolimatu ja ei arvesta homsega, teed endale kasu asemel kahju.

Allikas: Herway