Jernej Graj/ Unsplash
Uuringud näitavad, et inimesed usaldavad n-ö tavainimesest mõjuisikut seitse korda rohkem kui kuulsust. On ka neid, kes näevad selles kerget rahateenimisvõimalust. Milliseid petuskeeme kasutatakse?

1. Jälgijate ostmine

Suhteliselt soodsa hinna eest on võimalik osta endale jälgijaid (3 dollari eest umbes 100 jälgijat). Sellele saab jälile nii, kui kellegi jälgijate arv on üleöö (just öisel ajal) sadade või tuhandete võrra kasvanud. Veebileheküljel socialblade.com saab jälgijate arvu muutust vaadelda.

2. Võltslaigid ja -kommentaarid

Sul on võimalik osta teenus, mis laigib fotosid ja jälgib sinu konto alt teisi kontosid, et tekitada tunnet, nagu oleksid aktiivne. Selle mõte on saada laike vastu. On võimalik ka osta “kommenteerija”, kes jätab sinu poolt teiste fotode alla kommentaare, nagu “nice”, “fantastic”, “great job”. Vaatamisi saab osta ka Instagrami-videotele.

Loe ka: Kes need influencer’id on ja miks neist nii palju räägitakse?

3. Teeseldud koostöö

Influencer’i väärtust näitab osaliselt ka see, milliste brändidega ta koostööd teeb. Praeguses Instagrami-kultuuris on viisakas rahalist koostööd markeerida hashtag’iga #ad, #sponsored, #giftedby. Mõjumaks väärikalt, ostavad influencer’id asju ise ja näitavad seda koostööna, et meelitada teisi ihaldusväärseid brände partneriks.