Just Name / Pexels
Õnne pole vaja kaugelt otsida, harjutada aga küll. Olevikuterapeut ja meelerahupsühholoog Helena Väljaste annab kuus lihtsat soovitust, kuidas õnnelik olla.

1. Vali õnnelikkus. Mitte nii, et ükskord valisid ära ja tehtud. Vali olla õnnelik teadlikult iga päev uuesti, sest seda, millele pöörad tähelepanu, sa võimendad. Mis sinu tähelepanu pälvib, on sinu otsus.

2. Naerata. Isegi kui tuju ei ole, keri suunurgad tahtlikult ülespoole ning varsti märkad, kuidas su meel ja olemine helgemaks muutuvad.

3. Tunne tänulikkust. Iga päev. Isegi kui sul on raske hetk, otsi midagigi, millele tänulik olla. Olgu see puuoks, tuulehoog, soe tuba. Südamega aitäh öeldes tunned endas väikest muutust ja korraga oledki end muredest lahti haakinud.

4. Tee heategusid. Need ei pea olema suured. Kellelegi kas või rõõmsalt tere ütlemine teeb teisel tuju heaks. Ja sul endal ka.

5. Kosuta ennast. Küsi endalt, mis sulle praegu rõõmu tooks, õnnetunnet tekitaks, sind rikastaks. Olgu see või midagi mööduvat, nagu viivuks päikese kätte minemine. Ja kui sa päikese käes oled, teadvusta, et see väestav hetk kuulub ainult sulle. Hinga seda sisse ja lase sel valguda kõikjale iseendas.

6. Ole enda vastu sõbralik. Kes veel kui mitte sa ise teaks paremini, kuidas olla iseenda jaoks olemas just nii, nagu sa vajad, ja just siis, kui sa vajad.

Allikas: Tervis Pluss

Loe pikemalt, kuidas õppida õnnelik olemist ja elada elusamat elu Tervis Plussist siit!

Loe lisaks, kuidas ennast ülitublide inimeste kõrval vähem saamatuna tunda ja enesekriitikast kasuõigata, siit!