Istun perearsti ukse taga ja sirvin jaotuslehti: “Stress tapab!”, “Kuidas vältida stressi?”, “Stressiga kaas­nevad haigused”. Vaata­mata sellele, et olen teema kohta üht-teist õppinud, tunnen, kuidas käed hakkavad higis­tama, süda puperdama ning ainus mõte, mis pea hõivab, ütleb: appi, ma peaks iga­sugusest stressist vaba­nema! Mida see aga teeb minu stressi­tasemega? Loomulikult tõstab seda. Tundub, et see­sugune taktika ei toimi – pigem on hirmutamisel vastupidine mõju.

Enamik meist on kuulnud, et stress motiveerib, mobiliseerib ning paneb tegutsema, kuid üldiselt siiski usume, et see on midagi sellist, mis tuleks elust kõrvaldada. Ka tervise­spetsialistid pooldavad lühi­ajalise stressi vajalikkust, kuid soovitavad seda kaugemas perspektiivis vältida. Samuti näitavad uuringud äärmusliku kroonilise “erutusseisundi” laastavat mõju kehale. Kuidas seda muuta? Kas vahetades vaatenurka ja muutes mõtlemist?

Saa teada:

- Miks on stress väljakutsete seisukohast kasulik? 

- Kuidas stress inimese sotsiaalsemaks muudab?

- Kuidas stress meil õppida ja areneda aitab? 

- Kuidas stress enda kasuks tööle panna?