Candice Picard / Unsplash
Kes ei tahaks olla õnnelik? Olgu selle seisundi näitajaks siis karjäär, staatus, suhted või hoopis eneseareng. Aga õnnetunne ei teki iseenesest, vaid soovist õnnelikuna elada, valmisolekust seda tunnet arendada ja otsusest õppida iga päev õnnelik olema.

Kui õnnelikuna oled end elatud ajas tundnud ja mida saaksid õnnetunde täiustamiseks teha? Vali iga küsimuse järel olevatest vastustest see, mis kirjeldab sinu harilikku toimimistava või mis on sulle kõige omasem.

1. Mõeldes möödunud elule järeldad, et
a) kõik on olnud pigem halvasti kui hästi
b) kõik on olnud pigem hästi kui halvasti
c) kõik on olnud super

2. Päeva lõpul sa tavaliselt
a) pole endaga rahul
b) arvad, et päev oleks võinud parem olla
c) oled endaga väga rahul

3. Peeglisse vaadates mõtled:
a) aeg on nii halastamatu
b) ah, asi polegi nii hull
c) kõik on suurepärane

4. Kuuldes kellegi suurest rahalisest võidust, mõtled:
a) minul ei vea mitte kunagi
b) no miks temal veab, see oleksin pidanud olema mina
c) ükskord veab ka mul

5. Kui kuuled mõnest õnnetusest, ütled:
a) kord juhtub see ka minuga
b) õnneks läks see minust mööda
c) reporterid kütavad meelega kirgi üles

6. Tavaliselt pärast hommikust ärkamist
a) ei taha sa millestki mõelda
b) mõtiskled selle üle, mida kõike algav päev sulle toob
c) oled rahul uue päevaga, mis võib üllatusi pakkuda

7. Oma lähikondlastele mõeldes leiad, et
a) nad ei ole nii toetavad ja huvitavad, kui tahaksid
b) üldiselt on nad oma puudustele vaatamata talutavad
c) nad on suurepärased inimesed

8. Ennast teistega võrreldes leiad, et
a) sind alahinnatakse
b) sa ei ole teistest halvem
c) sa sobid liidriks ja usud, et kõik teised seda tunnustavad

9. Kui oled kaalus 4–5 kilo juurde võtnud, kas
a) satud paanikasse
b) leiad, et sellest pole midagi
c) hakkad kohe dieeti pidama ja tormad trenni

10. Rusutud meeleolus sa
a) tunned, et terve maailm on sinu vastu
b) kirud saatust
c) usud, et halvale päevale järgneb hea

Liida kokku oma punktisumma ja leia oma tulemus!
a = 1 p, b = 2 p, c = 3 p

TULEMUSED
Lisaks tulemustele leiad siit ka psühholoogi soovitused, kuidas edaspidi õnnelikum olla!

21–30 punkti
Oled õnnelik inimene, naudid elu ega pööra suurt tähelepanu olmeprobleemidele või muudele ebameeldivustele. Sa oled igas olukorras rahul nii iseenda kui ka teistega, ja oma helge optimismiga meeldid teistele. Tulevik paistab sulle sama õnnelik kui juba möödunud elu.

Soovitus uueks aastaks:
Sinu veatu roosiline maailm ja suur rahulolu sellega viitavad veidi pealiskaudsele suhtumisele, võimalik, et peidad pead liiva alla. Et pilvedelt mitte valusalt kukkuda, arenda endas julgust võimalike mustemate tulevikustsenaariumidega kokku puutuda. Peatu vahel, et märgata iseenda ning ümbritseva maailma negatiivset poolust ja õppida sellega toime tulema.

11–20 punkti
Sinu möödunud elus on õnnehetki ja pisaraid olnud üsna ühepalju, rõõmu ja rahulolu siiski rohkem kui kurbust, mistõttu võid ennast pigem õnnelikuks kui õnnetuks pidada. Teistel on sinuga mugav, sest oled mõistlik, iseenda ja teiste suhtes heasoovlik meeldiva loomuga inimene. Sa märkad maailma ebatäiust, kuid see ei vii sind kriisi, vaid sa hindad probleeme kainelt ning lahendad neid asjalikult.

Soovitus uueks aastaks:
Säilita oma tolerantsus ja arenda endas kõike seda, mis sinu õnnelik olemiseks veel puudu on. Kui leiad, et mõni päev oleks võinud etem olla, selgita välja, mida saad uuel päeval paremini teha. Väärtusta ennast veidi rohkem ja sea latt kõrgemale, julge eksida ja vigu parandada. Võitle oma unistuste täitumise eest. Kuna teised inimesed on osa sinu saatusest, ole tänulik, kui ka neil kõigil hästi läheb.

0-10 punkti
Reeglina märkad sa vaid meie paljuvärvilise maailma tumedaid toone. Oled rahulolematu iseenda, oma lähikondsete ja teid ümbritseva maailmaga, tunnetad ennast nii möödunud kui ka saabuvas ajas kohanematu ja õnnetuna. Usud, et tulevik on must ning pakub sulle ainult negatiivseid sündmusi ja tundeid.

Soovitus uueks aastaks:
Teadvusta, mis takistab sind õnnetunnet kogemast ja milline on sinu isiklik osa selles. Leia oma loomuse nõrgad kohad ja hakka neid tugevusteks muutma. Väärtusta kõiki oma kordaminekuid ning püüa ennast ja ümbritsevat maailma armastada või vähemalt sellega rohkem rahul olla. Mõtle käesolevatest ja tulevikuhetkedest positiivselt. Kui tabad end saabuvat sündmust kurjatoovana kujutlemas, otsi tõendeid, et häid päevi ja häid inimesi on su elus rohkem olnud kui halbu. Otsusta olla õnnelik.