Juba eelmisel aastal kuulsime ilumaailmas palju kanepiõlist ja kanepiõli ekstraktist, kuid psühhoterapeudi ja naturaalse nahahooldusbrändi Disciple looja Charlotte Fergusoni sõnul saab just nüüd see koostisosa nahahooldustoodetes eriti populaarseks. „Leiame kanepiõli ekstrakti kõikjalt – nii vannipommidest kui jäätisest. Teadaolevalt kasutab näitlejanna Mandy Moore seda isegi kõrgetest kontsadest väsinud jalgade turgutamiseks,“ märgib ta. „Selles pole midagi uut, et kanepit kasutatakse valu, ärevuse ja stressi leevendamiseks. Kuni 1920.aastani kasutati seda tuhandeid aastaid just meditsiinilistel eesmärkidel. Kanepi populaarsus tänapäeval konkreetselt ilu- ja heaolumaailmas on selge märk, kui stressis ja ärevil kogu meie ühiskond on.“

Kanepiõli või selle ekstraktiga rikastatud tooted sobivad inimestele, kes kannatavad valu, stressi või ärevuse käes ja soovivad seda naturaalsel teel leevendada, samas soovimata kogeda kanepitaime kahjulikku mõju. „Kuigi paljud firmad on kanepi populaarsusest kinni võtnud ja seda sisaldavaid ilutooteid lansseerinud, siis jäävad pärast seda populaarsusbuumi turule vaid autentsed ettevõtted, kes pakuvad kõrge kvaliteediga tooteid, mida toetavad ka teaduslikud uuringud.“

Dermatoloogide poolt loodava tulemusega samal tasemel olevad nahahooldustooted

Hiljuti läbiviidud uuringust selgus, et sel aastal otsivad tarbijad üha enam eksperttasemel olevate koostistega tooteid ehk selliseid, mis tõepoolest imiteerivad professionaalseid protseduure.

2018.aastal raporteeris veebikaubamaja Net-a-Porter, et nende uuringu kohaselt on aasta jooksul meditsiinilisse klassi kuuluvate brändide ja koostisosade levimus kasvanud ning see tõuseb lähitulevikus veelgi enam. Sel aastal tuli dermatoloog ja omanimelise nahahooldusbrändi looja Dr Dennis Gross välja värske tootesarjaga, mis koosneb just professionaalse tugevusega toodetest, ühendades omavahel kliinilise tugevusega hoolitsused, mis on saadaval tema New Yorgi kliinikus ning tema juba müügil olevad nahahooldustooted.

Nende uute toodete eesmärgiks on anda klientidele kohesed tulemused nende nahahooldusmuredele, mille hulgas pigmendilaigud ja peened kortsud. Peamised koostisosad, mida otsida? Tugeva toimega happed ja antioksüdandid nagu näiteks bromelaan – puuviljaensüüm, mida saadakse ananassist ning mis aitab eemaldada surnud naharakke.

Nahahooldus kogu kehale

Me oleme põlvkond, kes on nahahooldusest täielikus sõltuvuses, kuid aeg-ajalt teeme vea, unustades, et meie nahk ei lõppe kaela juures. Sel aastal näeme üha enam just kehale suunatud toodete turule ilmumist, mis on inspireeritud juba olemasolevatest näole mõeldud toodetest nagu näiteks kehaseerum. Lisaks sisaldavad juba mitmed nahahooldustooted nagu kreemid ja losjoonid superkoostisosi nagu hüaluroonhape ja AHA-happed. Ka salongides pakutakse nüüd üha enam just kehale suunatud põhjalikke hoolitsusi.

Dermatoloog ja samuti omanimelise ekspert nahahooldussarja looja Dr Harold Lancer sõnab: „Sel aastal saab lisaks näohooldusele üha enam tähelepanu ka kindlatele muredele suunatud kehahooldus. Jume on oluline pealaest jalatallani ning just siinkohal tuleb mängu naha pinguldatus. Uued tehnoloogiad nagu näiteks keha modelleeriv EmSculpt, mis kasutab elektromagnetlained, et kõhtu ja reisi toonusesse aidata, on juba hakanud üha laiemalt levima. Inimesed soovivad, et nende nahk näeks välja loomulik (ehk ei oleks silmnähtavalt päevitunud) ning oleks ühtlaselt klaar ja kaunis üle kogu keha.“

Nõiapuu ekstrakt

Jah, sa lugesid õigesti. See põneva nimega ja eriti just probleemsele nahale sobivaim ilutoodete koostisosa saab sel aastal eriti populaarseks. Pinteresti andmetel on viimase aasta jooksul selle otsingud internetis hüppeliselt kasvanud – tervelt 305 protsenti. Tundub, et hakkame nägema eriti põnevaid uusi tooteid.

Vedelad koorijad

Viimase aja ülemaailmne armastus vedelate koorijate vastu pole mingi uudis, kuid kui sa ei ole veel hapete fännklubiga liitunud, siis võime garanteerida, et üsna peagi teed seda. Pinteresti andmetel on viimasel ajal erinevate happeid sisaldavate nahahooldustoodete, nagu piimhappega ja/või glükoolhappega rikastatud kreemide ja seerumite otsingud kasvanud 58 protsenti.

Head aega, vesi ja plast! Tere, jätkusuutlikkus!

Jah, eelmisel aastal hakkas üha enam tähelepanu saama see, kui oluline on jäätmete, prügi ja muude keskkonda kahjustavate tegurite vähendamise teadlikkus. Sel aastal oleme aga üha enam täheldanud, et need ei ole vaid väiksemad nišibrändid, kes keskkonnasõbralikkust promovad.

Paljud brändid on üha rohkem hakanud otsima ja ka leidma võimalusi, kuidas viia plastist pakendite kasutamine miinimumini ning leida alternatiive taaskasutusest. Käsitöökosmeetikat tootev ettevõte Lush (mis on juba ammu andnud välja pakendivabasid tooteid) avas selle aasta alguses ühe oma esinduskaupluse, kus ongi müügil vaid nende täielikult igasuguse pakendi vabad tooted.

Ka veevabad ilutooted on üha enam populaarsust kogunud. Kuna vee puhul on tegemist ühe kosmeetikatööstuse enim kasutatud koostisosaga, on nõudlus selle järele äärmiselt suur. Brändid ei tegele selle kasvava probleemiga mitte ainult nii, et vähendavad enda veekasutust (L'Oréal on pühendunud sellele, et aastaks 2020 väheneks iga nende turule müügile paisatud toote valmistamiseks kuluv vee kogus 60 protsenti), vaid annavad ka välja tooteid, mis ei nõua kübetki vett. Nii jõuavadki meie iluorbiidile järgnevate aastate jooksul üha enam kuivad kangasmaskid ja puuderkujul müügil olevad tooted.

Allikas: Byrdie UK