Allie Smith / Unsplash
Maailmas, kus iluideaale mõjutavad kuulsused ja sotsiaalmeedia, on üha olulisem rääkida, kuidas end atraktiivsena tunda. Just sellisena, nagu sa oled.

Oluline on meeles pidada, et ilu on suhteline ja ainus inimene, kelle arvamus tegelikult loeb, oled sina ise. Harjutades iga päev järgnevaid viise, kuidas end oma kehas paremini tunda, astud reaalse sammu ülima enesekindluse suunas.

Ära ole iseenda suurim vaenlane

Üks suurimaid asju, mis takistab sul end ilusana tundmast just nii nagu sa oled, on harjumus iseend maha teha. Selle asemel, et peeglisse vaadates oma ebatäiuslikkustele keskenduda, pööra tähelepanu ilule, mida näed. Florida ülikooli psühholoogiaprofessor Stacey Tantleff-Dunn soovitab: "Kui sul on arm, on sul kaks valikut, kuidas seda näha: kas vea või hoopis mälestusena vigastusest."

Sõida karusselliga

Soovid end atraktiivsena tunda? Sõida karusselliga – ausalt! Hiljuti avaldatud uuringust selgus, et inimesed, kes sõitsid karussellil kaaslasega, kellega nad ei olnud romantiliselt seotud, nägid kaaslast pärast seda kogemust atraktiivsemana. Lõbus viis end paremini tunda, eks?

Mine jooksma

Jah, ka siinkohal tuleb trenn kasuks. Lisaks kõigile teistele kasuteguritele on see ka suurepärane enesekindluse tõstja. Hiljuti avaldatud uuringu kohaselt tundsid teismelised end märkimisväärselt enesekindlamana pärast seda, kui olid 10 nädalat regulaarselt trenni teinud. Nende tulemusi võrreldi teismelistega, kes samal ajal videomänge mängisid. Vajad veel tõestust, kui suur mõju on trennil sinu vaimsele tervisele?

Flirdi ilusa ettekandjaga

Ka flirtimine süstib sinusse enesekindlust, sest kasutusse lähevad nii naeratamine, naermine kui ka silmside. Ajakiri The Week avaldas uuringu, milles toodi välja, et need kolm on peamised flirtimise tehnikad, mida seostatakse samaaegselt ka ego tõstmisega. Seega järgmisel korral, kui vajad väikest enesekindluse süsti, flirdi näiteks ilusa ettekandjaga.

Nüüd naudi seda kohvi, mille ta sulle tegi

Kas teadsid, et kohv tõstab enesekindlust? Teadlased on selgeks teinud, et 100 milligrammi kofeiini tõstab lisaks energiale ja tähelepanelikkusele ka enesekindlust.

Kanna õiget parfüümi

Ajakirja Psychology Today väitel on sellel, kuidas sa lõhnad, otsene mõju sinu enesekindlusele. Nimelt mõjutavad meeldivad lõhnad emotsioone positiivselt – neid sisse hingates viib see sensatsioon mõtted meeldivasse, rahulikumasse paika. Püüa leida parfüüm, mis seostub sinu jaoks õnnelike aegade ja mälestustega, kuna positiivsed emotsioonid mõjutavad otseselt enesekindlust.

Kanna punast

Punane on õige valik, daamid! Lugematud uuringud on juba ammu väitnud, et punase värvi kandmine mõjutab otseselt enesekindlust ja atraktiivsust. Saavutad sama tulemuse nii punastes riietes kui punase huulepulgaga. Rochesteri ülikooli poolt läbi viidud uuringust selgus, et naised olid teiste inimeste silmis atraktiivsemad, kui kandsid punast. Manchesteri ülikooli teadlased aga leidsid, et punane huulepulk püüab inimeste tähelepanu tervelt 7,3 sekundiks. Ükskõik, kuidas punast kanda otsustad - igal juhul muudab see sind teiste silmis atraktiivsemaks ja tõstab märkimisväärselt sinu enesekindlust.

Võta võimukas poos

Kui soovid end võimalikult atraktiivsena tunda, ära unusta oma kehahoiakut. See võib sinu enesekindlust mõjutada rohkem kui arvata oskad. Harvard Business Schooli teadlased leidsid, et domineerivad kehahoiakud – näiteks võimukas poos, kus sinu selg on sirge, käed vabalt ja pea püsti – tõstavad enesekindlust ja süstivad sinusse eneseusku, võrreldes sellega, kui lased selja küüru. Seega astu igasse ruumi tundega, et oled ruumi kõige võimsam inimene ning garanteerime, et vaid selle lihtsa nipiga tunned end atraktiivsena.

Oska komplimente vastu võtta

Ole aus - kas ka sinu automaatseks vastuseks sellele, kui keegi sulle komplimendi teeb, on: "Aitäh, aga...“? Psychology of Women Quarterly leidis, et tervelt 93% ülikooliealistest naistest kipuvad komplimente saades koheselt mõnele veale keskenduma. Kui ka sina kuulud nende hulka, kes end pigem maha teevad, siis püüa järgmisel korral selle negatiivseks pööramise asemel komplimendi üle siiralt tänulik olla ja sellega nõustuda. Jäta see hetk enda mälestusse võimalikult positiivsena, kuna see tõstab sinu enesekindlust.

Allikas: Bustle