Foto: Unsplash
Suvi on lähenemas ja rannakehad teemas, aga fakt on, et rannakeha jaoks vajame me vaid kaht asja: keha ja randa. Oled suveks valmis täpselt sellisena nagu sa oled, juba praegu.

"Soojad suveilmad toovad kaasa bikiinid, suvekleidid ja lühikesed püksid, millega omakorda kaasneb surve mahutada oma keha suvisesse ideaali," ütleb toitumisterapeut Ashley Lytwyn. "Sotsiaalmeedia, televiisor, raadio, ajakirjad ja kogu ülejäänud meedia on täis suuri pealkirju, kuidas peaksime oma keha suveks saledaks saama. See on vaimsele tervisele aga äärmiselt kahjulik, sest seab naistele ootused end väga kiiresti muuta, mahtumaks kindlatesse standarditesse."

Kui ajaliseks piiriks on seatud juba suve algus, viib see paljud naised meeleheitlike lahendusteni. "Just praegusel ajal koguvad detox-dieedid ja ekstreemsed toitumiskavad alati enim populaarsust, ikka selleks, et võimalikult kiiresti kaalu kaotada," räägib Lytwyn. Ta hoiatab aga, et liiga kiire kaalukaotus on nii füüsiliselt kui psühholoogiliselt kahjulik ja emotsionaalselt stressirohke. Mida enam tõstame oma toiduga seotud piiranguid, seda enam tekib meil söömisega seonduvat häbi- ja süütunnet."

Just sel põhjusel tuleks endale meelde tuletada, et iga keha on rannakeha ja kui soovid muutusi, pead neid tehes andma endale aega ja andestust. Ning siin on mõned viisid, kuidas oma mõtlemist just sellesse positiivsesse suunda juhtida.

Kiired dieedid ei toimi

Dieedid ja toitumiskavad, mis lubavad kiiret kaalukaotust, ei saa seda iial lubada tervislikult ja pikaajaliselt. Vastupidi, võid pigem kaotada ka lihasmassi, mis on vajalik nii rasvapõletuseks kui kehast mürkide väljutamiseks. Mida rahulikum ja aeglasem kaalukaotus, seda paremini kohaneb keha muutustega ja seda pikaajalisem on tulemus. Seega unusta kiire "suveks saledaks" dieet ja võta rahulikult, üks päev korraga. Kaalulangetus ei ole ega tohiks kunagi olla võidujooks ajaga.

Iga keha on erinev

Kui anda viiele naisele kuuks või kauemakski sama toitumis- ja treeningkava, võib olla kindel, et nende progress ja ammugi kehakuju pole lõpuks sama. "Meil kõigil on oma figuur," ütleb Lytwyn, rõhutades, et tervislik ja ilus keha on see, mida pidevalt toidetakse ja hoitakse, mitte see, mis vaevleb pidevalt toidupuuduses ja on sobimatust treeningviisist kurnatud. "Väikesed n-ö vead ja omapärad teevad meid eriliseks ja mida kiiremini õpime neid aktsepteerima, seda rohkem saame nautida seda, mis on päriselt oliline: perekonda, sõpru , lõbutsemist."

Mõtteviisid peavad muutuma

On aeg, et ühiskond muudaks oma arusaamu rannakehast, kuid esialgu piisab, kui sa ise seda teed. Ära loo endale ebarealistlikke eesmärke ja ära võta endale ebarealistlikke eeskujusid, eriti kui tegu on eratreenereid ja toitumisnõustajaid omavate staaride-modellidega või tugevalt töödeldud fotodega meedias.

Tee trenni, sest sa tahad seda teha

Trennis käimine ei peaks olema kohustus kalendris või linnuke uusaastalubadustes. Peaksid treenima, sest sa tahad seda teha ja naudid enda liigutamist. Leia treening, mis sulle päriselt meeldib, mitte see, mis aitavat kõige rutem kaalu kaotada. Kui sulle ei meeldi joosta, siis ära jookse, tee midagi rahulikumat. Kui jooga on lõputult igav, proovi mõnd tantsulist trenni. Kui sind tõmbab jõusaali poole, ära tunne sõbrannade survet pilateses painutada. Vaid siis on treening tõeline nauding ja soovid sellega jätkata.

Saada sotsiaalmeedia pikalt

Ära jälgi kontosid, mille "ideaalsed" haldajad survestavad sind nägema välja ideaalne, sööma ideaalselt, treenima ideaalselt... Kui kogu su sotsiaalmeedia on täis pilte inimestest, kes jagavad vaid oma perfektsemaid külgi ja hetki ning neidki töödeldud ja filtreeritud moel, on see ilmselgelt ebaterve eeskuju. Võta eeskuju neist, kes sind inspireerivad ja kellega saad juba täna samastuda, mitte neist, kes tekitavad sinus tunde, et oled kuidagi kehvem.

Söömine on hea

Selle asemel, et mõelda, mida sa ei saa süüa, keskendu sellele, mida sa saad kohandada, muuta või rohkem lisada. Proovi praadimise asemel rohkem aurutada või ahjus küpsetada, süüa taldrikult esmalt kõik värsked juur- ja köögiviljad, et need täiskõhu tunde tekkimisel puutumata ei jääks. Abiks on ka kindlate söögikordade paika panemine: söö alati hommiku-, lõuna- ja õhtusööki ning luba endale ka kaks vahepala. Söö ka neid asju, mis sulle lihtsalt meeldivad, aga viie söögikorraga piirdumine aitab ennetada liigset snäkkide kuhjumist su toidulaual. Ja ära unusta: mõõdukas koguses on kõik lubatud.

Allikas: sheknows.com