Zen Bear Yoga / Unsplash
Jooga ei pruugi küll olla kõige intensiivsem trenn, aga selle praktiseerimine aitab siiski kaalu kaotada.

Jooga aitab tõsta pulssi, põletada kaloreid, parandada und ja vähendada stressi. Need tegurid on otseselt seotud kaalu kaotamisega. Siiski ei tohiks kaalul nähtav number olla ainuke põhjus, miks joogaga tegeleda. Tasub ka meelde tuletada, et kaalu langetamisel mängib olulist rolli toitumine. Kusjuures, trenni tegemine võib tekitada suuremat isu, mis võib omakorda kaalulangust pärssida.

Eelmisel aastal läbi viidud uuring näitas, et inimesed, kes alustasid trenniga, hakkasid igapäevaselt tarbima tavapärasest umbes 90 kalorit rohkem. See võib tunduda küll väike arv, kuid on piisav, et kaalulangust takistada.

Jooga on aga väga hea trenn kogu kehale, mis aitab põletada kaloreid ja järgida dieeti, arvab joogainstruktor Olivia Young.

Loe lisaks: Teaduslikult tõestatud: just need treeningud mõjuvad sinu vaimsele tervisele eriti hästi

Mis tüüpi jooga on kaalu langetamiseks parim?

Jooga eksisteerib väga mitmes erinevas vormis, mõned on intensiivsemad kui teised. Young soovitab Vinyasat, sest see on sportlikum. “See põhineb vastupidavusel ja on väga väsitav. Selles treeningus oled pidevalt liikumises,” ütleb Young.

Seda liikumist on kirjeldatud ka kui “voolamist”, sest poosid järgnevad üksteisele vahetult, kirjutab VeryWellFit. Vinyasa jaguneb omakorda mitmeks alaliigiks, nagu näiteks power yoga.

Hatha on Vinyasaga võrreldes rahulikum ning keskendub ühele poosile korraga ning liikumiste vahel on puhkepausid.

Jooga aitab võidelda stressiga

Uuringud näitavad, et jooga praktiseerimine aitab kehal paremini toime tulla stressiga, vähendades ärevatel hetkedel pulssi ja vererõhku. Üks 2013. aastal läbi viidud uuring näitas, et jooga harrastajatel oli ka parem uni. Stressitase ja uni on kaks tegurit, mis võivad mõjutada kaalu langetamist. Halva kvaliteediga uni tõukab organismi tootma suuremates kogustes isutõstvat hormooni greliini. Pidev muretsemine aga tõstab stressihormooni kortisooli taset, mis võib omakorda põhjustada magusaisu, kirjutab WebMD.

Kui palju on võimalik joogaga kaalu kaotada?

Kaalu langetamine on iga inimese puhul individuaalne ning sõltub paljudest teguritest, näiteks sinu praegusest kaalust, aktiivsusest ja muidugi toitumisest. Alternative Therapies in Health and Medicine’i poolt läbi viidud uuring näitas, et vähemalt neli aastat jooga praktiseerimist aitas normaalse kehamassiindeksiga inimestel selle aja jooksul ära hoida kuni poolteist kilo kaalutõusu.

Optimaalsete tulemuste saavutamiseks soovitab Young harrastada joogat neli korda nädalas ning seda kombineerida teiste erinevate kestvustreeningutega.

Allikas: Men'sHealth