Form/ Unsplash
Elu võib olla äärmiselt stressirohke. Proovi kodus neid nelja harjutust, et ärevust leevendada ning säästa end jõusaali minemast.

Ükskõik, kas sinus tekitab stressi töö või eraelu, üks parimaid viise stressi leevendamiseks on just trenni tegemine.

Hiljuti läbiviidud uuringust selgus, et seitse ameeriklast kümnest teevad igapäevaselt trenni just stressi leevendamiseks. Kuigi paljude inimeste jaoks tundub treening kui tüütu kohustus, on see tegelikult äärmiselt oluline mitte ainult terve keha, vaid ka terve vaimu säilitamiseks.

Kuigi võid mõelda, kuidas mõned kükid küll suudavad sinu elust stressi eemaldada, siis aus vastus on see, et kuigi trenn ei eemalda sinu elust muresid, aitab see loomulikul viisil sinu mõtteid ja emotsioone rahustada ning ärevust leevendada. Treening vallandab kehas endorfiine – loomulikke kemikaale ajus, mis alandavad stressitaset ja parandavad ka une kvaliteeti.

Järgnevalt jagame sinuga nelja harjutust, millega saad oma päeva suurepäraselt alustada. Vaja pole ei lisavarustust ega ka eelnevat kogemust. Piisab vaid tahtejõust leida hommikul need mõned lisaminutid ning veidi vaeva näha.

Jooga

Jooga on teada-tuntud rahuliku meele ja keha edendaja ning rahulikum treeningvorm. Kui sa alles alustad kodus treenimisega, on just jooga parimaks esimeseks katsetuseks, kuna see keskendub keha venitamisele, samal ajal kui sinu meel on suunatud sügavale hingamisele ja eneseteadlikkusele. Jooga aitab sinu keha, meele ja vaimu omavahel ühendada.

Kui asi puudutab joogat, levib väga palju stereotüüpe: lendlevad püksid, palvetamine ja vajadus olla äärmiselt paindlik. Hea uudis on aga see, et jooga tähendab iga inimese jaoks midagi täiesti erinevat. Ükskõik, kas sa soovid keskenduda just hingamisele, kerelihaste tugevdamisele või tasakaalu harjutamisele – igaüks leiab siit endale sobivaima.

Kodus jooga praktiseerimise teevad lihtsaks erinevad mobiilirakendused, mis juhivad sind erinevates poosides ja teadlikus meditatsioonis. Stressi aitavad eriti hästi leevendada külgede venitused, ettepoole kummardav venitus ja jänesepoos.

Kui sa ei soovi praktiseerida juhendatud meditatsiooniga joogat, siis aitab kehal ja meelel lõõgastuda ka lihtsalt vaikuses istumine ja igal hommikul mõne sügava hingetõmbe tegemine.

HIIT

Kõrge intensiivsusega intervalltreening aitab eriti hästi kaloreid põletada ning kõik stressorid juba mõne minutiga unustada.

Võid näiteks teha treeningut, mis koosneb kolmekümnest sekundist kõrge intensiivsusega harjutusest: hüppesse kükkidest, mägironija harjutustest või kohapeal sprintimisest. Seejärel puhka kolmkümmend sekundit ja joo vett, pärast mida korda harjutusi uuesti.

Kui teed kodus iseseisvalt HIIT treeningut, tulevad kasuks taimer või mobiilirakendus, mis on just HIIT treeninguks üles ehitatud. Jah, selline treeningviis võib küll olla äärmiselt kiire, kuid negatiivsete emotsioonide välja higistamise ajal põletad ka kaloreid.

Olemas on väga palju erinevaid HIIT treeninguid. Mõned neist keskenduvad näiteks ainult kõhulihastele või alakehale, samal ajal kui teised panevad tööle kogu keha. Leia endale sobivaim või proovi erinevaid variante. HIIT tähendab just seda – kõrget intensiivsust. Alusta aeglaselt ning pea meeles, et treening peaks sinu mõtted stressist eemale peletama, mitte lisastressi tekitama.

Tantsimine

Just nüüd on parim aeg leida üles oma lemmikud 90ndate popplaulud ja tantsida elutoas. Liiguta oma keha nagu oleksid täiesti omaette ning viska kogu negatiivsus kõrvale.

Zumba on üks treeningvorm, mis aitab nii lisakaloreid põletada kui sinu meeltele kerge väljakutse tekitada. Zumba tunde pakuvad paljud spordiklubid, kuid kodus tuleb selle treeningu tegemiseks appi YouTube. Otsi endale sobivaim kava ning järgi instruktorit. Hoiatame, et suure tõenäosusega naudid seda rohkem kui arvatagi oskad. Zumba aitab veelgi lõbusamaks ja nauditavamaks teha see, kui kutsud kampa ka oma sõbrad.

Pilates

Pilates võib aeg-ajalt saada kriitika osaliseks, et see on keeruline, kuid tegelikult leidub palju algajasõbralikke harjutusi, mis aitavad sul ajapikku saada tõeliseks eksperdiks.

Pilates koosneb keha keskosa ja lihaseid tugevdavatest harjutustest, mis koostöös hingamisharjutustega aitavad stimuleerida nii füüsilist kui vaimset kohalolekut.

Just Pilates võib aidata sul leida enesekindluse, mida vajad, et saavutada tugev kehahoiak. See treening esitab sinu kehale alati väljakutse, et pingutaksid iga harjutusega natuke rohkem. Pärast seda kui oled Pilatest juba mõned korrad proovinud, tunned end pärast selle hommikust praktiseerimist energilisemana ning suudad eesootavale päevale enesekindlamalt vastu minna.

Pea meeles, et stress on igati normaalne.

Me kõik tunneme aeg-ajalt, et oleme stressis. Oluline on meeles pidada, et hoolitseksid nii oma keha kui meele eest, kui elu pingelisemaks muutub. Kui liigutad oma keha juba natuke ja keskendud oma mõtted millelegi muule kui vastikule ülemusele või ebaviisakale kliendile, suudad pingeliste olukordadega paremini toime tulla.

Allikas: Your Tango