Unsplash
Tänapäeva maailmas pole keeruline märgata inimest, kes tegeleb näiteks tantsimisega — seda põhjusel, et üha valdav enamus meist vajub märkamatult küüru ning sirge rüht pole enam ammu midagi, millega keegi teadlikult ja igapäevaselt tegeleks. Miks see küll nii on?

Erinevad uuringud kinnitavad, et tänapäeva inimeste kollektiivse rühi probleemi põhjuseks on istuvad tööharjumused, aga ka pidev nutitelefoni vaatamine. Naiste puhul tasub ära märkida ka armastuse kõrge kontsaga kingade vastu, seljale kahjulikud treeningmeetodid (näiteks spinningutrenn) ning harjumuse kanda ühel õlal raskeid käekotte, mis mahutavad kõike eluks vajalikku alates sülearvutist lõpetades treeningvarustusega. Ning oodates bussi, trammi või taksot, ei seira me enam sirge seljaga ennast ümbritsevat olustikku, vaid põgeneme sotsiaalmeediasse, vajudes üha enam küüru, pannes sellega nii oma rühile kui selle kaudu tervisele tõelise põntsu.

Teaduslik definitsioon rühile on, et see on inimese võime hoida selga sümmeetriliselt püstises asendis pea, kaela, nimme ja jäsemete suhtes nii staatilistes poosides nagu istumine ja seismine kui liikumise ajal, kaldumata seejuures liialt ette ega taha. Et sellist asendit hoida, tuleb aktiveerida erinevad lihased, mis aga nagu lihased ikka, ebapiisava tegevuse korral kärbuvad. Palju räägitakse tervislike eluviiside puhul küll toitumisest ja trennist, kuid jäetakse tähelepanuta asjaolu, et justnimelt rüht on üks olulisemaid hea enesetunde alustalasid, mis on üheks pikaealisuse saladuseks.

Hea rühi tagavad tugevad lihased, mis omakorda aitavad vältida artriiti ning liigesvalu, seljavalu ning lihasvenitust. Kui oled iial tundnud alaselja, randme-, õla- või kaelavalu, võib halb rüht olla selle põhjuseks. Samuti tasub mitmete peavalude, hingamisraskuste ning isegi seedimisprobleemide, ainevahetuse ja kõrvetiste põhjust otsida kehvast rühist. Seega — kui ema sulle kunagi ütles, et istu sirge seljaga, siis oli tal selleks põhjust. Lisaks näeb iga inimene sirge seljaga tunduvalt parem välja!

Mida siis teha? Esmalt mine massaaži, võta ette trenn, mis tugevdaks seljalihaseid, maga selili, hinga sügavamalt ning tõuse aeg-ajalt arvuti tagant püsti. Ning ära vahi päev otsa igal võimalikul hetkel oma telefoniekraani!

Allikas: The Every Girl