Form/ Unsplash
Kui spordiklubi on sinu jaoks kallis, sul ei ole selle jaoks aega, see asub liiga kaugel või sulle ei meeldi koos teistega treenida, ei pea sa veel oma vormile käega lööma. Treenida on võimalik ka väljaspool spordisaali, lülitades harjutusi oma igapäevasesse rutiini.

Investeeri heasse hantlipaari. Ideaalis võiksid need olla reguleeritavate raskustega. Hantleid saab kasutada väga mitmekülgselt ja treenida nendega peaaegu kõiki lihaseid.

Kätekõverdused. Igapäevased kätekõverdused on ideaalne harjutus tugevdamaks rinna-, käte- ja õlalihaseid. Õige viis kätekõverdusi teha on hoida sirged käed õlgadelaiuselt enda ees maas ja keha sirge kui laud. Kõverda selles asendis oma küünarnukke ja lükka ennast taas sirgeks. Lihtsam variant on toetuda päkkade asemel vastu põrandat põlvedega.

Treeni treppidel. Jalgu ja tuharaid saad treenida ideaalselt treppidel. Mine trepist üles nii kiiresti kui saad, jätmata vahele ühtegi astet. Puhkamiseks kõnni alla ja korda harjutust. Vali igal võimalusel, nii töö juures kui ka ostukeskustes, lifti asemel alati trepid.

Jaluta oma lemmikloomaga. Lemmikloom annab suurepärase põhjuse minna välja ennast liigutama. Koer, kes elab toas, vajab vähemalt 30minutilist jalutuskäiku, et saada energiat ja püsida terve. Püüa korraga suurendada nii oma koera kui ka enda füüsilist aktiivsust. Kanna mugavaid jalanõusid ja katsu väljaskäimise ajal hoida head tempot. Koer on hea kaaslane ka rattasõidul ja rulluisutamisel. Kui sul ei ole koera, paku end väljas käima naabri või sõbra koeraga.

Kasuta telekavaatamise aega otstarbekalt. Reklaamipauside ajal ära torma mitte külmkapi juurde ega klõpsi telekapulti, vaid tee harjutusi. Reklaamid kestavad tavaliselt kaks kuni viis minutit, selle ajal jooksul jõuad teha näiteks kükke, kätekõverdusi (tee neid nii palju kui võimalik või hoia end lihtsalt algasendis, kuni saade uuesti hakkab), kükist hüppeid, konnahüppeid, sääretõsteid, kõhulihaseharjutusi, harki-kokku hüppeid (tee nii palju kui võimalik, ilma peatumata). Sobivad ka joogapoosid või venitused (hoia poosi või venitust 30 sekundit). Iga väiksemgi liigutamine läheb arvesse, edaspidi võid seada endale väljakutse harjutada suurema arvu kordustega või pikema aja jooksul.

Sisusta pikad telefonikõned kükkidega. Need sobivad suurepäraselt reite ja tuhara treenimiseks. Seisa, jalad õlgadelaiuselt harkis, ja kõverda sellest asendist põlvi, kuni reis on maaga peaaegu paralleelselt. Hoia asendit paar sekundit, enne kui taas üles tõused.

Proovi videotreeningut. Kui sa pole kindel, kas sulle meeldib Zumba, võitluskunstidest inspireeritud poks või mõni teine treening, proovi seda alguses kodus. Treeninguvideosid võid leida internetist ja osta poest. See on hea võimalus proovida erinevaid treeningustiile, enne kui end mõnda trenni kirja paned.

Kasuta loovalt parke ja mänguväljakuid. Kui viid lapse parki, naudi mängimist ka ise. Roni, aja taga, kiigu, viska ja püüa palli. Väikesed lapsed on selleks head kaaslased, kuna nad ei püsi kunagi paigal. Imiteeri neid (kaasa arvatud naermine ja rumalused) ning sa tunned end hästi ja näed ka hea välja.

Wii. Nintendo mängukonsool Wii ei ole mõeldud ainult lastele. Wiil on mitmeid mänge, mis su südame sõna otseses mõttes põksuma panevad: tennis, golf, pesapall, tantsimine, bowling jt. Need treeningmängud on põnev ja vaheldust pakkuv võimalus end koduses keskkonnas liigutada.

Seisa püsti. Püsti seistes põletad 33% rohkem kaloreid kui istudes. Seisa püsti alati, kui räägid telefoniga, voldid riideid kokku, ootad ühissõidukit või sõidad sellega. Jälgi aga enda kehahoiakut – õlad olgu taga, kõht sees, selg sirge.

Korista. Võtta ette koristamine kohtades, kus sa seda pikka aega teinud ei ole, näiteks garaažis, keldris, pööningul. Pese puhtaks kõik aknad, küüri vann, riisu aiast kokku lehed ja praht, sea korda oma kapid ja sahtlid. Tööde nimekiri on lõputu, kuid koristamine pakub rahuldust ja hoiab sind alati liikumises.

Vaheta tool fitball’i vastu. Pallil istudes hoiab inimene õiget rühti ning treenib samal ajal selja- ja kõhulihaseid. Samuti ei takista pehme pall sinu vereringlust. Miks mitte istuda telerivaatamise ajal või arvuti taga töötades just fitball’il, mis lisaks parandab tasakaalu.

Tantsi söögitegemise ajal. Kui igaõhtune kokkamine on rutiinseks muutunud, lisa sellele vürtsi tantsuga. Pane peale oma lemmiktantsumuusika ja aeg läheb lenneldes. Mida kiirem ja metsikum on muusika, seda kiiremini ja metsikumalt sa ennast liigutada saad. Peale selle, et paraneb füüsiline vorm, valmib ka söök poole lõbusamalt.

Aktiveeri seksuaalelu. Seksuaalvahekord on tõhus kaloripõletaja, leia endale vaid sobivad poosid, mis eriti efektiivselt energiat kulutavad.