Pablo Merchán Montes) Unsplash
Inimesed on sageli harjunud, et dieet tähendab seda, et võid süüa ühtesid toite, kuid pead vältima teisi. Leidub aga teistsugune arusaam, mille järgi võid süüa, mida tahad. Oluline on hoopis see, mida sööd.

2003. aastal rääkis Oprah oma otsusest mitte süüa peale kella poolt kaheksat õhtul. "Isegi mitte ühtegi viinamarja," kirjutas ta jaanuarikuus ajakirjas "O, The Oprah Magazine". Ta rääkis ka sellest, kuidas kaalus vahepeal üle saja kilo, kuid siis suutis kaalu langetada 66 kilogrammile.

Paljud ilmselt ei mõistnud sellel ajal, miks hilistel kellaaegadel toidust loobumine on kehale hea. Arvatakse, et asi on peamiselt sellest, et siis pole kehal enam aega kilokaloreid ära kulutada. Selgub aga, et keskööl puhastab iga organ end mingis mõttes ära. Et keha saaks end aga korralikult puhastada, oleks hea, kui toitutakse kümne tunni jooksul ja 14 tundi jäetakse kehale, et see saaks puhastuda.

Spetsialisti sõnul liigub kõik meie elus millegi ümber ja mingis rütmis. Üheks lollikindlaks näiteks saab tuua päikese. Samuti planeerivad inimesed enda söögiaegu vastavalt oma graafikule, mida mõjutab kool, kohtumised ja palju muud. Nii kestab päev aga umbkaudu 15 tundi, mistõttu pole see vastavuses meie bioloogilise kellaga. Just seetõttu arvab spetsialist, et pole niivõrd oluline, mida sööme või tarbime, vaid tähtis on hoopis kellaaeg, millal seda teeme.

Ta väidab lisaks, et paljud hädad, mis inimestel tänapäeval on, tulenevad hoopis sellest, et ööpäevane rütm on sassis. Paljud teavad, et inimese tervis halveneb oluliselt, kui nad töötavad öövahetuses või teevad rohkem ületunde.

Mida teha, et saada oma rutiin paika?

Mõtle oma päevarutiinile

Paljudele tundub, et võimatu on päevas süüa nii, kui saad seda teha kaheksa tunni jooksul ehk näiteks kella üheksast hommikul kella viieni päeval. Eriti veidra ideena tundub see neile, kellel on kodus väiksed lapsed või kelle elutempo on väga kiire. Võib-olla oled seda tüüpi inimene, kes lihtsalt ei tunne nälga.

Rütmi on lihtne rikkuda. Piisab kas või sellest, et sööd kahel õhtul liialt palju või magad mõnel päeval vähem kui viis tundi. Spetsialistide sõnul ei pea enda aga kohe piirama kaheksa tunniga. Esialgu tasub alustada kaheteistkümnest tunnist ja siis liikuda aja jooksul kaheksale tunnile. Aja jooksul hoiab see ära ka mitmed tervisemured.

Alusta lihtsate hommikuste muudatustega

Paljude inimeste jaoks võib tunduda 14-16-tunnine aeg õhtu- ja hommikusöögi vahel tohutult pikk. Kui oled aga piisavalt distsiplineeritud, siis peale kahte-kolme nädalat saad aru, et asi on pelgalt harjumises kinni. See on suhteliselt sarnane sellele, et pesed hambaid kaks korda päevas. Oluline on, et aeg, millal sööd, sobib sulle kõige paremini. Kui tahad õhtusööki süüa kuue-seitsme ajal, siis võta hommikusöök tööle kaasa.

Anna endale nädal harjumiseks

Kõige keerulisem saab olema esimene nädal. Tunned end pidevalt näljasena, kuid see on tervislik näljasus. Peale kolme-nelja tundi mittesöömist on keha kulutanud ära oma suhkruvarud ja valmis vastu võtma süsivesikuid, mis hoiustatakse maksas ja mis on tegelikult spetsialisti sõnul head. See on umbes nii, et külmik on toitu täis ja enne pole vaja šoppama minna, kui toit pole otsas. Kui rääkida aga ajavahest, mis jääb õhtu- ja hommikusöögi vahele, siis viimastel tundidel kulutab keha rasva.

Kahe-kolme nädala pärast harjub keha ja hakkad tundma häid tulemusi. Näiteks kui keegi pakub sulle söömisvälisel ajal sööki, siis on sul lihtne sellest keelduda.

Palju aitab tervislik hommikusöök ja poolfabrikaatide vältimine

Inimesed kardavad näljatunnet ja ennast alt vedada, kui peaks ilmnema, et nad ei suuda dieeti jälgida. Kui sööd aga õigeid toite, ei teki näljatunnet ega närvilisust. Spetsialisti arvates on oluline süüa tervislik hommikusöök, mis sisaldab ka palju proteiini või rasva, sest see on toitev. Mõtle näiteks kahele munale ja poolele avokaadole. Enne õhtusööki söö kerge lõuna, mis sisaldab proteiini, rasv ja tervislikke süsivesikuid nagu täisterast leiva- ja saiatooted. Nii suudad paremini üle elada aja, mis jääb õhtu- ja hommikusöögi vahele.

Rütm tuleb kasuks ka treenimisel

Kui järgid toitumisel kindlat rütmi, siis oled edukam ka jõusaalis. Eriti hommikuti, sest siis on keha kõige paremas vormis. Hommikul on kortisoolitase kõrge ja seetõttu oled tähelepanelikum. Käi päeval hoopis jõusaalis ja loobu tassist kohvist. Sageli tekib päeval uimane ja loid tunne, sest unustatakse piisavalt hingata. Päevane jõusaalikülastus aitab aga täita keha jälle hapnikuga. Paljud käivad trennis aga õhtuti. Ka see pole halb, sest spetsialisti sõnul on trenniks ideaalne aeg kella viiest kella seitsmeni.

Hea uni muudab naha säravaks

Kui lased kehal puhastuda 14 tundi ehk loobud söögist sellel ajal, siis toodab aju hormooni, mis parandab naha välimust. Keha toodab uue nahakihi iga 10-15 päeva tagant. Kui magad piisavalt, siis püsib ka nahk korras.

Allikas: vogue.com