Stina Kase
Lilli Jahilo uusim, kevad-suvi 2020 kollektsioon on inspireeritud kunstiklassiku Adamson Ericu loomingust. Anne & Stiil toob sinuni kollektsiooni lummava lookbooki!

Eesti Kunstimuuseum tähistab sel aastal oma 100. juubelit ning juubeliprogrammi kontseptsiooniga tuuakse esile nii oma rikkalikke kogusid kui kunstnikke. Muuseum pöördus moedisaineri poole sooviga viia meistri mitmekesine ja ajatu looming inimesteni ning interpreteerida seda pärandit kaasaegse moe osana.

„Võimalus kasutada oma loomingus ühe Eesti legendaarseima kunstniku töid on harukordne ja eriline; olen koostöö üle väga rõõmus. Lisaks põnevusele on kogu protsess mind loomingulises mõttes palju arendanud ja innustanud,“ jagab Lilli oma emotsioone.

„Kuna Adamson-Eric oli väga viljakas kunstnik, siis tema tuhandetest töödest koosnevate kogude läbitöötamine vajas põhjalikku süvenemist. Omaette protsess oli ära tunda just see loomingu osa, mis minu kollektsiooni sobituks. Lõpuks jäi sõelale tema viimase loomeperioodi tulem aastatest 1967-68 – sinivalge keraamikakomplekt ja kohvik Tallinnale loodud maaliseeria. Lisaks pakkusid inspiratsiooni Adamson-Ericu 30. aastate lõpus tehtud näomotiive ja loomi-linde kujutavad pliiatsijoonistused, millest said kleitide paelaplikatsioonid.“

Kevadsuvine kollektsioon on mitmekülgne ja nii vormi- kui kangakäsitluse mõttes senisest vabama tunnetusega. Eritellimusel valminud digitrükis siidsatiin on saanud voogava kuju avaralõikeliste kaftanite ja maksikleitide näol. Esmakordselt on kollektsiooni jõudnud ka eksklusiivtrükiga puuvillased kleidid, mis sobituvad hästi kiire elutempoga naise garderoobi. Comeback’i teevad retrohõngulised teksa- ja siirsakar kangad, mis ideeliselt haakuvad Adamson-Ericu ajastu moetunnetusega. Kindel koht on jätkuvalt pidulikel n-ö punase vaiba ja kokteilkleitidel, mis on kujunenud Lilli Jahilo moemaja signatuuriks.

Adamson-Ericu muuseumi direktor Ülle Kruusi sõnul oli meeldiv kogeda Lilli Jahilo lähenemist – põhjalikkust ja huvi. „Vaatasime koos muuseumi kunstikollektsiooni, mis võttis endasse tunde, kokkuvõttes lausa päevi. Enim inspireerisid noort moeloojat Adamson-Ericu tarbekunstikavandid, abstraktsed dekoratiivmaalid ning portselanmaali mänguline ja dünaamiline sini-valge maailm.“
Kruus lisab, et „loominguline dialoog“ on ilmselt parim sõnapaar seda koostööd kirjeldama. „Kaasaegsed ja ajatud mõtted said omavahel kokku. Uue ajastu tegija Lilli Jahilo viis edasi toonased Adamson-Ericu maalilised ideed rõivamoodi.“

Adamson-Eric (1902-1968) on olnud viljakas ning mitmekülgsete oskustega nii kujutava kunsti kui ka tarbekunsti ja disaini valdkonnas. Adamson-Ericu muuseum on viimastel aastatel arendanud koostööd kaasaegsete kunstnikega. Nii on sündinud näitused ja projektid, mis esitlevad valdkonna siseselt omaaegset konteksti ja praeguseid ideid ja tõlgendusi.

Lilli Jahilo on Eesti moedisainer, kes on võtnud oma südameasjaks väärtustada ja jõustada naisi oma unikaaldisaini kaudu. Kogu Jahilo looming on jätkusuutlikult toodetud Eestis parimate meistrite poolt ning disainitud kestma läbi aegade. Toodete ülikõrge kvaliteet ja istuvus on toonud brändile tuntust ja ustavaid kliente üle maailma, olles hinnatud nii ärinaiste kui kuninglike printsesside seas.