Eesti Laulu finaali saatejuhid Foto: Taavi Sepp
Muusik peab laval silma paistma mitte ainult hea looga, vaid ka laulu toetava riietuse ja välimusega. Just selle eest hoolitsevadki stilistid.

„Muusiku stiil peab kokku minema tema laulu ja iseloomuga, olles vastavalt laulule kas rahulikum, glämmim või rokilikum. Riietus on küll tähtis, aga ei tohi olla „suurem” kui laul ise,” ütleb stilist Aulikki Puniste (32), kes vastutab Eesti Laulul nii ansambli The Swingers ja selle solistide Tanja Mihhailova-Saare ja Birgit Sarrapi kui ka õhtujuhtide hea väljanägemise eest. „Artisti ja saatejuhi stiil erineb väga palju,” ütleb Puniste.

Saatejuht peab televaataja silmale nägema alati välja ilus ja pidulik ning võimalikult universaalne, et sobida terve saate formaadiga,” ütleb Puniste.

Ei maksa ära unustada ka riiete mustrit, rõhutab ta. „Teles peab jälgima, et muster poleks liiga väike – kitsas triip või ruut võib hakata ekraanil värelema. Muud asjad, nagu detailid, lõiked, värvid jne, on juba puhtalt katsetamine.”

Saatejuhte Ott Seppa ja Piret Krummi poolfnaalis stiliseerinud Aulikki Puniste jälgis otse-eetris reeglit, et mustrid ei oleks liiga väikesed ja värelevad ning panustas litritele.
Argo Ingver

Moelooja Gita Siimpoeg (24) riietab noort lauljannat Emili Jürgensit, kes astub Eesti Laulul üles projektiga xtra basic & Emily J. Siimpoeg jälgib artisti stiliseerides esmalt tema kehatüüpi, kuna teles tundub kõik „kolm korda suurem” kui tegelikkuses. „Peale selle pean oluliseks seda, mis laval toimuma hakkab – kas tegu on istuva etteastega, kas artist tantsib, mis stiili tantsuga on tegu ning millist sõnumit soovitakse edastada.”

Inga
Foto: Taavi Sepp

Ei kisu ega lotenda

Seejärel kooskõlastab Siimpoeg lavalised lahendused värvikombinatsiooni, valguse ja kõige muuga. „Laval ja teles toimib alati litterkangas – valgust peegeldavad elemendid lisavad sära ja toovad artisti mõnusalt esile,” selgitab stilist, lisades, et üldpildi huvides ei maksa unustada ka pisikesi detaile.

Emily J panistas finaalis litrite särale, millele vastandusid puusaketid ja vabaaja püksid.
Foto: Taavi Sepp

„Kangad peavad olema kvaliteetsed, õmblused viimistletud ja kindlasti tuleb jälgida, et kostüüm istuks ka artisti seljas nii, et kusagilt ei kisuks ega lotendaks. Stiilikujundus võtab kokku kogu esituse ning riietusega saab väga palju ilma sõnadeta öelda.”

Birgiti ja Tanja kleidid disainis Aulikki Puniste spetsiaalselt Eesti Laulu jaoks ning õmbles enamasti käsitsi. „Lavakleitides on peidus nii efektseid kangaid, sametit, litreid, pärleid, kive, neete kui ka narmaid.”
Argo Ingver

Ka Puniste sõnul on oluline jälgida kandja kehatüüpi. „Kõige keerulisem on inimese kehatüübile vastavat riietust leida kaubandusest, sest me kõik oleme ju väga erinevad,” toob ta näite.

Inger
Foto: Taavi Sepp

Mis on suurim viga, mida artistid või nende stilistid tegema kipuvad? Aulikki Puniste sõnul on ta mõnikord märganud, et laul ja esineja riietus ei lähe omavahel kokku. „Kuulates laulu ja vaadates pilti, tekib vaatajal vastuoluline tunne ning see omakorda võib tõmmata kogu esituselt punkte maha.” Sellised vead lõid välja ka Eesti Laulu poolfinaalides, kui osa lugude puhul paistsid taustalauljad või esitusse lisatud atraktsioonid rohkem silma kui laulja ise. „Laul ja laulja peaksid selle ürituse puhul olema siiski esikohal.”