Yuris Alhumaydy / Unsplash
Uuringud on näidanud, et lahkuminek võib tekitada kehale sama palju kahju nagu infarkt.

Lahkuminek mõjub nii emotsionaalselt kui füüsiliselt äärmiselt raskelt. Kui oled parasjagu sellest taastumas, on tõenäoliselt raske isegi proovida positiivselt mõelda. Kahjuks puudub ka konkreetne ellujäämisõpetus, kuid siiski on olemas mõned olukorrad, mille osas peaksid tähelepanelik olema, et südamevalu mitte veelgi hullemaks muuta.

Väldid "ära loo temaga mingit kontakti" reeglit

Teada-tuntud reegel on see, et sa ei tohiks endise kaaslasega vähemalt 20 või enam päeva pärast lahkuminekut kontakti otsida. Selle alla kuulub nii kohtumine, sõnumite saatmine, tema sotsiaalmeedia kontode uurimine ja ühiste tuttavate käest tema kohta küsimine. Parimal juhul sa isegi ei mõtleks tema peale (kuigi see võib ehk kõige keerulisem olla).

Kui lõikad oma elust igasuguse kontakti endise partneriga, oled juba poolel teel kiirema ja vähem valuliku lahkuminekust taastumiseni. Kontakti otsimine vaid pikendab sinu tervenemist.

Mõtled, et kohtinguäpid teevad sinu tuju paremaks

Pärast lahkuminekut oled haavatav ja tundlik ning sinu enesekindlus on täielikult kõikuma löönud. Just seetõttu võid hakata kohtinguäppidest lohutust otsima. Teiste inimeste heakskiit teeb sinu tuju paremaks, aga ainult mõneks sekundiks, heal juhul minutiks. Pikemas perspektiivis toob see aga rohkem kahju kui kasu.

Võrdled pidevalt enda kogemusi teiste omadega

Mõned inimesed vajavad tervenemiseks rohkem aega, mõned vähem. Peamine on mõista, et iga inimene toimib pärast lahkuminekut just nii, nagu talle sobib. Kui püüad end kellegi teisega võrrelda, on tulemuseks vaid segadus ja meeleheide. Sul ei ole seda praegu vaja.

Hoiad pidevalt eksi sotsiaalmeedial silma peal

Kuna sotsiaalmeedia on niivõrd suur osa tänapäeva maailmast, võib olla raske endist partnerit ekraani kaudu täielikult vältida. Väga raske on panna vastu soovile talle sõnum saata, tema uuele pildile "meeldib" vajutada ja iga tema liigutust sotsiaalmeedia vahendusel jälgida. Lõppude lõpuks oli ta ühel hetkel sinu elu suurim osa ning selle enda elust täielikult kustutamine võtab aega.

Ükskõik, kui raske see ka poleks, püüa vältida seda, et teda sotsiaalmeedias otsid. Kustuta oma veebiplatvormidelt kõik tema pildid ja pane aeg-ajalt väikeseks puhkehetkeks telefon kõrvale.

Palud liiga paljudelt inimestelt nõuandeid

See pole kunagi hea mõte, ükskõik, kas teemaks on lahkuminek või midagi muud. Liiga palju arvamusi võrdub erinevate maailmavaadete, mõtete, nõuannete ja arvamustega, mis pole kunagi hea kombinatsioon.

Selle asemel küsi abi vaid väga lähedastelt sõpradelt ja pereliikmetelt, keda sa läbi ja lõhki usaldad ning kes on sulle varemgi abiks olnud. Ära unusta kuulata ka ennast ja oma sisetunnet!

Otsid juba enne eelmise suhte lõppu uue kaaslase

Mõned inimesed kardavad üksinda olla. Seda eriti juhul kui nad on suhtes olnud kaua. Kui leiad juba uue partneri, ajal, mil vana suhte otsad on veel lahtised, on see suurim viga, mida teha saad. Tegemist pole kindlasti paranemise retseptiga, vaid täieliku katastroofiga.

Võrdled iga uut inimest, kes sinuga suhtlema hakkab, oma eksiga

Kui oled endale andnud piisavalt aega ja tunned, et oled eksist üle saanud ning hakkad uuesti kohtingutel käima, tuleb ehk uute inimeste võrdlemine eelmise partneriga täiesti iseenesest.

Sellega võid aga liigagi kiiresti igasuguseid järeldusi tegema hakata ja uued potentsiaalsed kaaslased ilma igasuguse põhjusete minema peletada. Kui uuel inimesel ongi mõned sarnasused sinu eksiga, siis ei tähenda see, et ka tema samamoodi käituks.

Allikas: Herway.net