Gabriel Matula/ Unsplash
Uuringute kohaselt tõdevad lausa pooled naistest, et neil on probleeme rahulduse saamisega. Harjutamine teeb meistriks, seega jagame mõned lihtsad nipid, kuidas endale orgasm kindlustada.

1. Tugevda oma vaagnapõhjalihaseid

Vaagnapõhjalihaste tugevdamiseks õpi esmalt oma vaagnapõhjalihaseid kokku tõmbama. Proovi tualetis käies korraks peatada uriinivool, kuid jälgi, et sellest harjumus ei kujuneks. Jätka nn Kegeli harjutustega. Tühjenda põis ning võta sisse istuv või seisev positsioon. Seejärel pingulda kindlalt oma vaagnapõhjalihaseid. Tee seda korduvate intervallidena viis sekundit korraga, neli või viis korda järjest.

Harjuta, kuni suudad muskleid kümme sekundit korraga kinni hoida, seejärel lõdvestu kümme sekundit. Keskendu ainult oma vaagnapõhjalihaste kokkutõmbamisele. Harjuta ka hinge mitte kinni hoidma. Lõdvestu, hinga kergelt ja keskendu lihastele oma vagiina ümber. Tee harjutusi tühja põiega, sest täis põiega võid lihased hoopis nõrgemaks muuta.

2. Mõtle laiemalt

“Orgasmiorkestris” ei mängi vaid vulva, kliitor, peenis ja skrootum. Terve sinu keha on täis tundlikke närvilõpmeid, mis vaid ootavad äratamist. Kui järgmisel korral seksi naudid, palu, et partner puudutaks ja hellitaks mõnda täiesti uudset punkti sinu kehal.

3. Head ja halvad fantaasiad

Fantaasiate kasutamine sügavamate ja pikemate orgasmide nimel võib olla ühtaegu nii abiks kui ka takistuseks. Hea, kui fantaseerimine aitab sul lõdvestuda, erutuda ja oma naudinguid paremini tajuda. Kuid paljud inimesed kasutavad seksifantaasiaid ka oma tegelike tunnete asendajatena. Kui elad sageli seksifantaasiates, katseta vahel seksides hoopis reaalsuses püsimist, keskendu oma kehale ja partnerile.

4. Muretse koju mõni seksilelu

Seksimänguasjad, peaasjalikult vibraatorid, on paljudele naistele kõige lihtsam ja kiirem võimalus orgasmi kogeda ja nii kogetud orgasmid võivad olla väga erinevad. Seksilelud pole hädavajalikud mitte ainult hea seksi ja võimsate orgasmide jaoks, vaid lisavad seksuaalset naudingut ega lase meil ära unustada, et seks on suuresti mäng.

5. Kasuta vett

Kui seksipoest ostetud mänguasjad pole päris sinu teema, kasuta vett. Duši all või vannis kliitorit veejoaga masseerides võid kogeda väga erutavaid ja erilisi orgasme.

6. Kontrolli oma tervist

Miks ma ei saa orgasmi, ehkki elan õnnelikus püsisuhtes? On tõesti võimalik, et naise võime erutuda võib raseduste ja sünnituste tagajärjel väheneda. Kõik, mis varem erutas ja meeldis, ühtäkki enam ei toimi (tundlikud piirkonnad, erutuvuse aeg jne). Vajalik on lihtsalt teistsugune lähenemine.

Mõnikord tunnevad partnerid, et nad on eelkõige lapsevanemad ja partnerlussuhted on kolmandajärgulised. Vahel on selline tunne ainult ühel partneritest. Mõnele paarile on lasteta nädalalõpp spaas või ühine reis ainuke viis, kuidas paarisuhtes teineteist taasleida. Üks võimalus on paariteraapia. Teraapia raames räägitakse läbi muutunud suhted ja määratakse koju harjutused.

7. Anna endale aega

Koos sellega, kuidas mees ja naine vananevad, vajavad nad erutumiseks suguelundite pikaajalisemat stimuleerimist. Kui meestel vanuses 18–20 aastat võib erektsioon tekkida mõne sekundi jooksul, siis 30.–40. aastates võib selleks kuluda 1–2 minutit. Mida vanemaks, seda kauem aega kulub ja see on igati normaalne.

8. Keskendu hingamisele

Orgasm on kogu keha hõlmav eksperiment ning hingamine selle alus. Pööra tähelepanu oma hingamisele seksi ajal. Kas leidsid, et hoiad erutudes hinge kinni? Või märkasid, et hingamine muutus aeglasest ja sügavast lühikesteks kiirenenud hingetõmmeteks? Eksperimenteeri oma hingamisega. Paljud inimesed tunnistavad, et pikemad ja sügavamad hingetõmbed orgasmi lähenedes muudavad selle nauditavamaks.

9. Liiguta end

Pööra tähelepanu oma keha liigutustele seksi ajal. Kas sulle meeldib, kuidas su keha seksides liigub? Eksperimenteeri seksi ajal julgemalt erinevate pooside, liigutuste, asenditega. Suhtu seksi mänguliselt.

10. Leia oma stiil

Paljude inimeste jaoks on aeglase rahuliku seksi ajal kogetud orgasmid palju võimsamad kui “kähkukad”. Kas oled välja selgitanud, milline seks sulle täpselt meeldib? Ürita pikendada orgasmini jõudmise aega. Kõige lihtsam on seda teha masturbeerides: eruta end nagu tavaliselt ja kui tunned, et hakkad orgasmini jõudma, võta hoog maha. Korda seda 3–4 korda.

Igapäevased seksipidurdajad

Seksuaalsust mõjutavad väga mitmed tegurid ja mitmed igapäevased asjaolud mõjuvad naudingutele hoopis vastupidiselt. Kosmeetikafirma Mirra Lux konsultant Aire-Maria Tampõld annab nõu, kuidas oma seksuaalsust suurendada.

Toit. “Kõige kergem on oma seksuaalsust tõsta tervisliku toiduga,” ütleb ta. Tarvita võimalikult palju rafineerimata toitu ja vähe rasvu, väldi rasvast liha, liigset suhkrut, soola. Vähenda töödeldud toidu osakaalu, söö enam värskeid, naturaalseid toiduaineid. Üks impotentsuse põhjus on näiteks vere kõrge kolesteroolitase, sest sel on suur mõju erektaalsele koele.

Trenn. “Pidev kehaline koormus on väga kasulik iga inimese tervisele, elulisele toonusele ja muidugi ka seksielule. Samas peaksid harjutused olema jõukohased, mitte pikaajalised ja kurnavad. Seks – see on kehaline kontakt. Mida paremini tunned oma keha, seda enam kontrollid ka oma tegevust,” ütleb Aire-Maria.

Stress. “Mis on stressitekitajaks ühele inimesele, ei pea olema seda teisele. Kui oled stressiseisundis, siis sa vaevalt seksist huvitud,” tõdeb Aire-Maria. Mehed ei suuda üldreeglina lõdvestuda ja see takistab ka erektsiooni teket. “Lõdvestu!” annab ta nõu.

Suitsetamine. Nikotiin on aine, mis ahendab veresooni. Sigaretisuitsu sissehingamine blokeerib erektsiooni, takistab silelihaskiudude ja erektaalkoe lõdvenemist. Siit ka rahvalik ütlemine “Pani suitsu ette”, et tekkinud seksuaalset erutust maha suruda. Sellel põhjusel ei suuda paljud kesk- ja vanemaealised mehed saavutada erektsiooni ja vanemaealised naised riskeerivad suurema emakakaelavähki haigestumise riskiga.

Alkohol. Parema seksielu nimel tuleks loobuda alkoholist. Alkohol toimib küll antidepressandina kesknärvisüsteemile, kuid ei ole stimulaator. Alkohol suurendab sugutungi, kuid vähendab samas väljavaateid saavutada füüsiline erutus ja üldse seksiga tegeleda. Meestel vähendab isegi väike kogus alkoholi potentsi, erektsioonivõimet. Naistel väheneb alkoholi mõjul järsult suguteedesse tulvava vere kogus, väheneb tupeeritise hulk, tekivad raskused orgasmi saavutamisega.

Mis on lubrikant?

Lubrikandid on spetsiaalsed määrded, mille peaeesmärk on intensiivne niisutamine. Sellise geeli kasutamine on väga tähtis naha ja suguelundite limaskestade suurenenud tundlikkuse korral. Tulenevalt oma koostisest hoiavad lubrikandid ära valuliste aistingute ja mittesoovitavate nähtude tekke suguühtel (mikrolõhed, hõõrdumised jne), korrastavad mikrofloorat ja väldivad põletike teket, aitavad saada jagu ebamugavustundest ja ebakindlusest.

Mis on afrodisiaakum?

Afrodisiaakumid on bioloogiliselt aktiivsed ained, mis suurendavad suguiha ja ergutavad endorfiinide ehk mõnu- ja õnnehormoonide teket. Just endorfiinid stimuleerivad elujõudu, tundeerksust, aitavad kaasa erootiliste fantaasiate tekkele ja avaldavad toimet ka närvi- ning endokriinsüsteemile. Afrodisiaakumideks võivad olla nelk, ingver, kaneel, kadakamarjad, muskaatpähkel, rosmariin, must pipar jpt.