Aleksander Soroka/ Unsplash
Tunned, et voodieluga on midagi korrast ära või puudub see sootuks? Võib-olla märkad, et hoopis kaaslasel pole üldse seksiisu. Loe, millised on peamised asjad, mis põhjustavad seksiisu kadumist.


Armastad kiirtoitu. Selles sisaldub rohkelt rafineeritud süsivesikuid, lihtsuhkruid, küllastunud rasvu ja transrasvu. Seetõttu aeglustub vereringe ja see omakorda pärsib seksuaalset aktiivsust. Loobu rämpstoidust, eelista puu- ja juurvilju ning taimseid proteiine (pähklid, oad, tofu). Mida tervislikumalt sööd, seda rohkem on sul energiat seksimiseks.

Tarbid liialt soola. Kui soolased toidud kuuluvad pidevalt sinu menüüsse, siis ilmselt on sul tavapärasest kõrgem vererõhk ja seetõttu madalam libiido. Hoidu pakendatud toitudest, mis sisaldavad liialt naatriumit. Eelista soola asemel hoopis ürte ja vürtse.

Oled stressis. Pidev stress viib seksiisu ja mõjub üldiselt tervisele kurnavalt. Nuputa välja, mis sulle stressi tekitab, sest nii saad leida lahendusi sellest vabanemiseks. Muidugi võid proovida ka joogat, pargis jalutamist ja hea komöödiafilmi vaatamist.

Jätad eelmängu ära. See on teaduslikult tõestatud, et eelmäng muudab seksi paremaks. Ühest uuringust, milles osales 8700 inimest, selgus, et nii mehed kui ka naised kogesid pikemat ja paremat seksi, kui sellele eelnes hea eelmäng. Tuurid tõmbab hästi käima näiteks masturbeerimine või oraalseks.

Oled liialt hõivatud. Kui rabeled kogu aeg erinevate tegemistega ja sul pole kunagi aega, siis kindlasti hakkab selle all kannatama suhe ja intiimelu. Kiire eluviisi juures võid seksi ette planeerida. See võib kõlada küll imelikult, ent samas saad nii kindel olla, et ei lülita seda oma elust sootuks välja.

Oled alati vanas kinni. Vahel muutub inimeste jaoks seks igavaks, sest tehakse kogu aeg täpselt samu asju, mida on alati tehtud. Vürtsita oma seksielu millegi uuega. Tee seda uues kohas, teises asendis või kaasa mängu midagi põnevat. Igal juhul pole rutiin hea.

Te ei räägi omavahel. Kui sinu ja su kaasa seksielus on miskit, mis kripeldab, siis on mõistlik sellest rääkida. Kardad, kuidas partner reageerib? Proovi rääkida asjast nii, et selle keskmes on eelkõige sinu tunded ja eelistused. Sea lausetes esikohale "mina", mitte "sina".

Kohtled oma keha halvasti. Näiteks kui ütled endale oma keha kohta halvasti ja arvad, et su keha pole piisavalt väärt, siis see mõjutab ka sinu enesekindlust ja see tingib omakorda seksiisu. Proovi end rohkem väärtustada ja oma keha suhtes lugupidavam olla.

Jood liiga palju. Pokaal veini või klaasike õlut võib aidata rahuneda, kuid suurem kogus alkoholi muudab su magamistoas kaotajaks. Eriti kehtib see meeste kohta, sest suurema alkoholimõju all pole nad lihtsalt paljudeks asjadeks võimelised. Niisiis tasuks päevas piirduda ühe joogiga.

Magad liiga vähe. Vähene uni viib seksiisu ja mõjub üldiselt tervisele halvasti. Seetõttu oleks hea, kui magaksid vähemalt kaheksa tundi päevas.

Oled kosunud. Kui oled kaalus juurde võtnud, siis oled ka magamistoas võimetum. Niisiis oleks hea minna trenni, jälgida oma toitumist ja küll peagi tunned suuremat seksiisu ja paremat võimekust voodis. Ühest uuringust selgus ka, et mehed, kelle vööümbermõõt on vähemalt 100 cm, kannatavad tõenäoliselt erektsioonihäirete käes.

Tõmbad suitsu. Kuna sigaretid pärsivad vereringet, siis põhjustavad need ka erektsioonihäireid.

Allikas: webmd.com