Garin Chadwick/ Unsplash
Vahel võib tunduda, et meile ei öelda muud, kui ainult seda, kuidas peaksime ja kuidas ei peaks käituma. Söö rohkem lillkapsast! Just see uus treening aitab saavutada perfektse tagumiku! Mediteeri kindlasti igal hommikul! Pidev käskluste ja soovituste jagamine on väsitav, kuid samal ajal ei saa me piisavalt informatsiooni selle kohta, kuidas need tegevused täpsemalt keha ja tervist mõjutavad.

Lugematute nõuannete asemel peaksime tegelikult keskenduma lihtsatele ja tervislikele harjumustele, mis ajapikku reaalselt elu muudavad. Voodielu edendamine ei erine kuigi palju üldisest tervisest – seks on otseses seoses sinu vaimse ja füüsilise tervisega. Seega aitab tervislikele eluviisidele keskendumine paranda sinu elu kõiki aspekte, voodielu kaasa arvatud. Lisades järgnevad nipid oma igapäevastesse rutiinidesse, juhtub palju enamat kui vaid suurenenud energiatase ja enesekindlus.

Järgnevalt jagame sinuga viit parimat nippi, mis aitavad saavutada tervislikuma elu ning samal ajal suurendavad ka sinu seksiisu.

Hoia töö magamistoast eemal

Me oleme kõik selles olukorras olnud. Istume sülearvutiga voodis ja vastame meilidele või uudistame telefonis värskeid Instagrami postitusi. See tundub küll täiesti ohutu tegevus, kuid ajapikku võid hakata tundma, et sul on magamistoas olles keeruline lõpetada tööasjadele mõtlemine. Enne, kui arugi saad, mõtled veel tegemata jäänud ülesannetele ka intiimses olukorras!

Lihtsaim viis sellest mõtteviisist vabanemiseks on tasapisi tehnoloogia magamistoast eemaldamine. Ütle julgelt enne magamaminekut „head aega“ Instagrami postitustele ja sõnumitele. Loo endale kodus kindel paik, kus teed tööasju ning jäta magamistuba vaid magamiseks ja teisteks voodiga seotud tegevusteks. Ei, sa ei pea endale kodust kontorit ehitama hakkama. Piisab juba väikesest nurgakesest, kus hoiad arvutit ning muid tööga seotud esemeid, et saaksid end kodus siiski täielikult tööst välja lülitada.

See aitab sul olla oma partneriga rohkem hetkes kohal. Kui suudad tööst või millestki muust, mis sinu elus parasjagu toimub, lahti lasta ning nautida ühiseid hetki oma kaaslasega, aitab see teil sügavamat sidet tugevdada. See tähendab, et intiimsed hetked on tunduvalt nauditavamad. Vähem stressi, rohkem seksi – siin on kõik võitjad!

Tee trenni

Loomulikult on regulaarne treening sulle kasulik – seda teame me kõik. Teadaolevalt on treening (ükskõik, missuguses vormis) hea ka sinu voodielule.

Nii jooga, pilates, jõutreening, jooksmine, ujumine kui ka igasugune muu treening on suurepärane viis stressi leevendamiseks. See mitte ainult ei aita toime tulla olemasoleva stressiga, vaid endorfiinide vabanedes aitab see sinu kehal edaspidi ka paremini läheneva stressiga toime tulla. Uuringute põhjal on stress üks suurimaid põhjuseid, miks naised seksiisu kaotavad. Seega, kui sinu eesmärgiks on parem voodielu, on lihtne see mõjutaja juba eos eemaldada.

Regulaarne treening on suurepärane viis ka vastupidavuse ja paindlikkuse parandamiseks, mis omakorda paranda seksuaalset naudingut. Treening aitab ka enesekindlust suurendada, mis muudab vahekorra tunduvalt nauditavamaks.

Suhtle avatult

Partneriga suhtlemine on palju enamat kui lihtsalt: „Kuidas täna tööl läks?“ küsimus päeva lõpus. Igas suhtes on oluline oma partneriga vabalt ja avatult suhtlemine. Ükskõik, kas oled kaugsuhtes või pikaajalises suhtes, emotsionaalse kire säilitamine aitab selle ka magamistuppa viia. Minge päris kohtingule (see võib olla jäänud tagaplaanile paaridel, kes elavad koos), avastage uus hobi, mis meeldib teile mõlemale ning harjutage aktiivset kuulamist.

Andes oma partnerile teada, et teda kuulatakse ning tema tundeid ja ideid hinnatakse aitab tuua suhtesse vabadust ja usaldust. Lisaks sellele, et õpite end iga päevaga rohkem tundma, on oluline harrastada ka seksuaalset kommunikatsiooni. Anna partnerile teada, et soovid midagi uut proovida (uus poos, rollimäng või uued paigad) või rääkige avatult sellest, mis teile meeldib ja mis mitte. See võib toimuda nii enne seksi, selle ajal või pärast.

Muutke partneriga seksist rääkimine harjumuseks. See võib küll tunduda ebamugav (imelik, aga vägagi tõsi!), kuid neist asjadest rääkimine aitab vaid teievahelist kogemust paremaks muuta. Kui tunnete end seksist rääkides juba mugavamalt, on lihtsam arutelusid ka ellu viia ning kõiki neid uusi asju järele proovida.

Küsi nõu ekspertidelt

Ära karda paluda soovitusi asjatundjatelt, kui sul on oma seksuaalelu kohta küsimusi. Nii günekoloogid kui seksterapeudid on alati valmis oma teadmisi ja soovitusi jagama. Ükskõik kui privaatne või mõttetu see ka ei tunduks, iga sinu küsimus on põhjendatud. Tee endale harjumuseks küsimuste ja mõtete kirjapanek (märgi need üles näiteks oma telefoni märkmetesse) ning võta see nimekiri endaga järgmisele vastuvõtule kaasa.

Kuigi nende puhul ei ole tegemist otseselt ala ekspertidega, kehtib sama siiski sinu sõprade ja teiste lähedaste kohta. Sõpradega arutamine ja nende arvamuse teadasaamine tekitab turvatunnet ja võib isegi lohutavalt mõjuda. Lisaks on nendega rääkimine vabam kui arstiga ning nad võivad ka oma personaalseid kogemusi jagada.

Maga rohkem

Uni on kui ravim kõigele – akne, stress, valu ning loomulikult hea seks. Mitmed uuringud väidavad, et regulaarne seks loob parema une, kuid teadlased on ka leidnud, et täisväärtuslik uni aitab saavutada parema seksi. Unepuudus võib kehas stressihormooni taset suurendada, samal ajal vähendades seksihormoone nagu östrogeen ja testosteroon. Nii tekibki stress ning nagu juba varem ütlesime: see ei ole just parim kaaslane, kui sinu eesmärgiks on voodielu edendamine.

Loomulikult mängib rolli ka see, et vahel sa lihtsalt oled väsinud. Sul oli pikk tööpäev, sa tulid koju, tegid süüa ja vaatasid ühe osa oma lemmikseriaali. Kas sul peaks pärast seda kõike tõesti veel seksiks energiat jaguma? Kui sa ei puhka piisavalt (just nimelt, uni on õigus, mitte luksus!), on see juba esimene samm stressi suunas, rääkimata sellest, et igasugune seksiisu kaob.

Proovi voodipesude vahetamist ja uude madratsisse investeerimist (räägime siin siiski sinu tervisest!) või muuda oma tuba ümber, luues tõeline rahulik pelgupaik, millest oled alati unistanud. Heaks uneks võid proovida ka veidi raskema tekiga magamist, naturaalse melatoniini toidulisandi võtmist enne und või nutiseadmete kasutamise piiramist mõned tunnid enne magamaminekut (jõuame tagasi nipini number 1!).

Allikas: The Every Girl