Mak Mozza/ Unsplash
Enamasti on varakevad su kehale kõige keerulisem aeg – päikest pole ammu näinud, vitamiinivarud on otsakorral ja väsimus annab märku. Kas sirutada käsi värviliste kapslite poole või piisab kosutuseks ka hästi valitud toidust?

1. Oled kahvatu ja hakkad vähimagi füüsilise pingutuse puhul kiiresti hingeldama.

Väga tõenäoliselt ei saa sa toidust piisavalt rauda ja võid koguni aneemia käes kannatada. Kui rauatase on madal, ei saa su rakud piisavalt hapnikku ning sa tunned end väsinult ja hingetuna.
Kas võtta rauda lisaks? Jah, kuid kindlasti mitte omal käel, vaid ainult arsti ettekirjutuse järgi. Liigne raud koguneb organismi ning võib põhjustada iiveldust ja oksendamist. Arst oskab soovitada just sulle sobivaid, leebema konsistentsiga tooteid.

Kui sümptomid on kergemad, proovi neist üle saada toiduvaliku abil. Tarvita rauarikkaid toite nagu punast liha (eriti maksa), linnuliha ja tumerohelisi lehtköögivilju. Pea meeles, et loomsetest allikatest võtad sa rauda vastu neli korda kergemini kui taimsetest. “Köögivilju tuleks kergelt kuumutada ning kombineerida neid C- ja B-vitamiiniga, et organism rauda paremini omastaks,” ütleb proviisor Pille Sonn.

2. Oled väsinud, sul ei ole enam üldse energiat.