Sydney Sims / Unsplash
Ärevus võib hävitada nii sinu keha kui vaimu ning see pole miski, mida lihtsalt ignoreerida. Kahjuks ei mõista paljud, mida ärevus tegelikult inimesega teeb ja arvavad, et ärevuse käes vaevlevad inimesed on laisad, vastutustundetud ning passiivsed.

Kui sind ärevus ei piina, võivad järgnevad punktid aidata sul teisi inimesi paremini mõista. Kui see on aga osa sinu elust, saad aru, et sa pole üksi.

Ütled kutsetele ära ka siis, kui tegelikult minna tahad

Vahel juhtub, et kui kätte jõuab päev, mida juba kaua oodanud ja detailselt planeerinud oled, võtab ärevus kontrolli enda kätte. See võib osutuda niivõrd kurnavaks, et sa tunned justkui sul poleks energiat isegi kodust välja minna.

Sa tead, mis sinuga toimub ja sa ei taha olla kellelegi koormaks seal, kuhu minema pead – seega lihtsalt tühistad plaanid.

Sind painavad tühised asjad, mida teised inimesed isegi ei märka

Üks sõna või kerge pilguheit on sinu jaoks juba piisav, et olukorda oma peas tuhandeid kordi läbi mängida ja selle üle mitu päeva pead vaevata. Tegelikkuses sa mõtledki üle iga väiksematki olukorda, mis on kunagi juhtunud. Selle alla kuuluvad nii vestlused, kellegi poolt vastamata sõnum (jah, juba siis kui ta pole sulle paar tundi vastanud) või olukord, mil võõras inimene tänavalt vaatas sind pilguga, nagu tunneks ta sind.

Ükskõik, mis olukord see ka poleks, paljud inimesed oleksid segaduses juba seetõttu, et sa selliseid asju üldse märkad.

Sa lähed hilja magama ja ärkad vara

Magamine on üks sinu suurimaid muresid. Kuna sul on kogu päeva jooksul peas tuhandeid mõtteid, on sul õhtu saabudes raske rahuneda ja õigel ajal puhkama minna.

Juba varastel hommikutundidel hakkab sinu sisemine ärevuse kell tiksuma, sundides sind püsti ja tegutsema – ka siis, kui oled tegelikult väsinud. Kui sa juba kord ärkad ning ärevus on täiskäigul tööle hakanud, ei saa sa selle välja lülitamiseks enam midagi teha, seega uuesti uinumine ei tule kõne allagi.

Absoluutselt igas olukorras on sinu peamiseks mõtteks halvim võimalik tulemus
Selle asemel, et käesolevat hetke nautida, ei saa sa kuidagi oma peast välja mõtet, et halvim võimalik lõpptulemus on vältimatu. Kui sind ootab esimene kohting, oled veendunud, et miski läheb halvasti. Kui jääd haigeks, suudad endale ise kõige kohutavama võimaliku diagnoosi panna. Sinu meeled justkui sosistaksid sulle pidevalt, et mitte miski ei saa kunagi minna hästi.

Sa mängid iga vestlust oma peas uuesti ja uuesti – ja siis veel mõned korrad
Ükskõik kui hästi vestlus kellegagi ka ei läinud, ketrad seda oma peas mitu korda üle, kartes, et ütlesid ikkagi midagi valesti. Just seetõttu püüad iga hinna eest vältida olukorda, kus keegi sinult midagi küsiks.

See pidev vestluste ülemõtlemine kummitab sind alati, seega pead endale meelde tuletama, et selle taga on ainult ärevus ning sa ei öelnud mitte midagi kohatut.

Kui keegi ütleb, et on sinu pärast mures, hakkad ise sama asja üle veelgi enam muretsema

Kui keegi märkab, et sinuga ei ole kõik korras, kasvab sinu ärevus veelgi suuremaks. Kui keegi arvab, et midagi on valesti, tunned koheselt hirmu, et midagi tõepoolest ongi väga valesti.

Sa mõtled: „Kui juba teised seda märkavad, siis peab asi olema veelgi hullem, kui ma arvasin.“ See tekitab sinus tunduvalt halvema tunde kui sul enne oli.

Kui keegi sulle koheselt ei vasta, süüdistad ennast

Kui suhtled lähedastega – olgu selleks partner, sõber või sugulane – ja ta ei vasta sulle koheselt, hakkad mõtlema, et ütlesid või tegid midagi valesti.

Suurima tõenäosusega (loe: kindlasti) tegelesid nad aga samal ajal millegi muuga või on nad lihtsalt ülimalt aeglased vastajad.

Kui jutuks tuleb tulevik, varised koost

Samal ajal kui enamik inimesi ootavad tulevikku ja teevad plaane, võrdub see sinu jaoks aga hirmu ja frustratsiooniga. Kuna sa tunned juba käesolevat niivõrd tugevalt, arvad, et tulevik saab olema veelgi koormavam. See paneb sind mõtet tulevikust maha suruma ja potentsiaalseid plaane edasi lükkama.

Sa võrdled oma edu alati teiste endavanustega

Isegi, kui sa ei tahaks end teistega võrrelda, sunnib ärevus sind sotsiaalmeediat uudistama ja vaatama, missuguseid edukaid asju sinuga samas vanuses inimesed teinud on.

Sinu peamiseks mureks ei pruugigi olla see, kas nad on edukad vaid pigem see, kas sina suudad ka sama palju teha nagu nemad pealtnäha teevad.

Sa muretsed iga väiksemagi vea pärast üleliia ja oled enda vastu liiga karm

Üks sinu suurimaid õudusunenägusid on teha tööl vigu. Muretsemine, mis sind pärast painab, ei lase sul isegi tööd normaalselt edasi teha.

Kuigi sa oled perfektsionist igas asjas, mida ette võtad, on vead igati loomulikud. Kahjuks ei saa aga sinu ärevus sellest aru. Just sellistel hetkedel on ärevus sinu suurim vaenlane.

Vahel oled vaimselt ja füüsiliselt niivõrd kurnatud, et ei suuda isegi voodist tõusta

Ärevus kulutab nii vaimselt kui füüsiliselt ära enamiku sinu energiast. Just seetõttu võib juhtuda, et sa ei suuda normaalselt toimida ja soovid voodisse jääda, mattes end linade vahele. Selle abitu tunde põhjuseks on ülevoolav ärevus, mis paneb sind iga hetke liiga tugevalt tundma ja väsitab nii vaimselt kui füüsiliselt.

Allikas: Curious Mind Magazine