Toa Heftiba/ Unsplash
Ühelt poolt magusaim energiaallikas, teisalt aga suurim terviserikkuja – suhkur on tunnistatud süüdi nii mõnegi kroonilise haiguse tekkimises. Juba 2015. aastal pani Maailma Terviseorganisatsioon (World Health Organization) kirja kümme soovitust, kuidas igapäevast suhkrutarbimist vähendada. See pole aga sugugi lihtne ettevõtmine maailmas, kus suhkrut on lisatud praktiliselt igale poole.

Kuigi suhkur ei ole just sõltuvusttekitav mürk, ei ole selle tarbimise piiramine alati lihtne, kuid sellegipoolest kindlasti ka mitte võimatu missioon. Kui vähendad suhkru osakaalu oma toidulaual, märkad peagi, et su töövõime suureneb ja enesetunne läheb kergemaks. Lihtsalt pead harjumuspärase toidu uute maitsetega harjuma ning edasi lähevad asjad juba libedamalt. Igal juhul on pingutus tulemust väärt!

1. Ise tehtud – hästi tehtud!

See nõuab küll ekstra-pingutusi, AGA, kui valmistad kõik kastmed, supid ja marinaadid ise, siis tead täpselt, mida need sisaldavad ja ei sisalda. Jah, poes on saadaval ka suhkruvabu kastmeid, kuid need on üldiselt kallimad ja ilmselt ei paku isetehtud variantidele ikkagi konkurentsi.

2. Kohv ja tee ei pea olema magusad

Kindlasti nõuab suhkruvaba kohvi ja tee maitsega harjumine aega, eriti, kui oled suurema osa oma elust tervitanud uut päeva just magusa kohvijoogiga. Lisa juba homme tassipõhja veidi vähem suhkrut, kui oled siiani teinud ning vähenda suhkru kogust ka edaspidi kuni see sinu tassist täielikult ära kaob.

3. Väldi vähese rasvasisaldusega tooteid

Võib tunduda, et lahjemad tooted on hea valik, eriti kui soovid kaalust alla võtta. Tegelikult on aga paljudesse väherasvastesse toodetesse peidetud rohkelt suhkruid, Telegraph’i andmetel võivad nn. rasvavabad tooted sisaldada isegi rohkem suhkrut, kui tavatooted ning on dieeti pidavale inimesele ebasobivad.

4. Tea, kuidas lugeda etikette

Teadmine, mida täpsemalt toote pakendilt otsid, teeb selle leidmise (või mitteleidmise) oluliselt lihtsamaks. Kui plaaniks on suhkru tarbimist vähenda, peaksid pähe õppima või telefonimällu salvestama erinevad suhkru vormide nimetused – just nii saad vältida tooteid, mille valmistamiseks on kasutatud liiga palju magustajat.

5. Jäta magustoit teistele või vaheta see millegi muu ja hea vastu

Kui oled eriline maiasmokk, võib see punkt sind kõige enam ehmatada, kuid lihtsaim viis õppida tarbima vähem suhkrut, ongi just desserdist loobumine. Kui see tundub mõeldamatu, jäta esialgu magustoidupäevadeks nädalavahetuse, mida veelgi suurema põnevusega oodata saad või söö magusa asemel mahlast puuvilja või natuke tumedat šokolaadi.

6. Vaata üle oma hommikusöögiharjumused

Helbed ja jogurt on küll kulda väärt kombo, kuid need võivad sisaldada ohtralt suhkruid. Proovi vahetada need millegi tervislikuma vastu, milleks on näiteks valgurikkad munad, mis tekitavad täiskõhutunde oluliselt paremini ja ei lase näljal niipea saabuda.

7. Karastusjoogid vaheta vee vastu!

Kui sulle maitsevad limonaadid või puuviljamahlad, tea, et ainus hea alternatiiv on nendele – puhas vesi. Healthline kirjutab, et kuigi hetkel ei ole kindlat vastust küsimusele, kas suhkruvaba Cola Zero on ikkagi tervisele täiesti kahjutu, jääb vesi igal juhul kõige tervislikumaks valikuks.

Allikas: The Everygirl