Noah Buscher/ Unsplash
Dieeti ei maksa kunagi võtta kiire hoogtööna. See on uus elustiil, mis saadab sind kogu aja, mil tahad püsida terve, nõtke ja soovitud kaalus.

Pärast kuudepikkust eneseületust mahud sa oma kunagistesse riietesse. Tundub, nagu oleks võitlus pekiga edukalt selja taga. Aga mis edasi? Anna vaid endistele ahvatlustele järele, ning ei lähegi kaua, kui kõik kaotatud kilod tagasi hiilivad. Samas, kui kõiki kiusatusi täielikult eirata, tekib varem või hiljem masendus. Dieedijärgset dilemmat on siiski võimalik lahendada.
Pärast kuid kestnud higistamist jõusaalis ja kõikidest maitsvatest asjadest keeldumist tuled sa ühel päeval toime oma “mõõduteksadesse” mahtumisega (jess!). Kohe järgneb teine tunne – selle saavutuse eest tuleks end premeerida! Paraku on sageli nii, et kui maiustustele sõrm anda, võtavad nad terve käe – äärmiselt keeruline on tunnetada, millal magusa nautimine lõpetada, enne kui pingutused liiva jooksevad ja kaal taas tõusutrendi näitab.

See on liigse kaaluga võitlejate jaoks üsna tavaline tsükkel. Pendeldamine äärmusliku dieedi ja kontrollimatu õgimise vahel ei tee kahju ainult ainevahetusele, vaid mõjutab ka tervist tervikuna, tekitades stressi ja ebamääraseid sümptomeid ning viies pahatihti välja toitumishäirete ja haigusteni.

Mida siis teha?