Foto: Shutterstock
Ilmselt sa juba tead, kui oluline kvaliteetne uni su tervisele on, aga üks asi, millele me magades sageli ei mõtle, on asend, milles seda teeme.

Nimelt on olemas üks poos, milles on keerulisem hingata, mis mõjub seljale, kaelale ja õlgadele halvasti ning tekitab sulle järgmiseks päevaks lihaspingeid.

Kõige halvem magamisasend

Uneekspert Nishi Bhopal tõdes portaalis Mind Body Green, et kõige halvem magamisasend on uinumine kõhuli. “See koormab selga ja kaela ning võib põhjustada alaselja valusid,” hoiatab ta. Lisaks on unearst Catherine Darley sõnul selles asendis raske hingata ning kui oled kunagi läinud magama kinnise ninaga, siis ilmselt tead, mis tunne sind hommikul valdab: rahutu uni ei võimalda sul end välja magada. Kõhuli magamine mõjub ka kaelale halvasti.

Kuidas seda muuta?

Kui sulle tõesti meeldib kõhuli magada, soovitab Bhopal kasutada lamedama disainiga patja või loobuda sellest üldse, et su selg ei oleks öö läbi pinge all.

Ideaalne oleks aga magada üldse selili, kuigi see ei sobi jälle neile, kes kipuvad öösiti norskama või keda vaevab gastroösofageaalne refluks. Kui need probleemid sinu puhul ei kehti, kontrolli vaid, et padi piisavalt su pead ja kaela toetaks.

Kui eelistad magada ühe külje peal, soovitavad Bhopal ja Darley mõelda läbi, kuidas asetad padja. Võiksid panna ühe padja enda selja taha ja teise põlvede vahele, et puusi toetada. Kõhupiirkonda asetatud padi aitab sul aga hoiduda kõhuli keeramisest.

Kui miski nimetatust ei toimi ja ärkad jätkuvalt hommikuti kõhuli asendis, soovitab Hardick heastada kõhuli magamine kehale erinevate harjutustega, mis mõjuvad hästi kaelale ja seljale. Kui vaja, mine kiropraktiku juurde, kes sulle õiged harjutused selgeks õpetab.