Foto: Unsplash
Nii mõnigi inimene tundis koroonaviiruse pandeemia tõttu suuremat tööalast stressi ja vajadust rohkem pingutada, et tööandjale näidata, kui väärtuslik töötaja ollakse. Nüüd aga võib see tähendada, et kui hullem on möödas, tunned järsku, et sinu jaoks kõik alles algab.

Karjäärinaistena püstitame sageli ambitsioonikaid eesmärke ja paneme kirja pikki tegemist vajavate tööde nimekirju, aga selle kõige vahel tuleb leida aega ka iseendale. Kui töötad liiga palju, hiilib läbipõlemine sulle ligi nii, et sa ise arugi ei saa ning ühel hetkel oled liiga väsinud ja stressis, et üldse midagi korda saata.

Seega, kui tunned, et hakkad läbi põlema, küsi endalt neid nelja küsimust:

“Millal ma kellelegi viimati “ei” ütlesin?”

Sa pead õppima piiride seadmist ja “ei” ütlemist. Sa pead kaitsma end läbipõlemise eest, võttes enda kanda realistliku töökoormuse ning pead ütlema “ei”, kui tunned, et kõike korraga on liiga palju. See on esimene samm paranemise suunas.

Muide, see kehtib ka sotsiaalsete kohustuste ja isiklike eesmärkide puhul.

“Kas ma magan piisavalt?”

Oluline pole mitte ainult tunnid, mis sa voodis veedad, aga ka unekvaliteet. Su magamistuba peaks olema stressivaba tsooni, mistõttu ära kindlasti tööd magamistuppa kaasa võta. Jäta töömõtted ukse taha!

“Kas ma peaksin trenni tegema?”

Kui sa pole ammu trenni jõudnud, võid end juba seetõttu rohkem stressis ja väsinuna tunda. Trenn vabastab endorfiine ja tekitab sinus hea tunde — ära seda unusta!

“Kuidas sellest rääkida?”

Läbipõlemine ei ole just kõige meeldivam tunne, aga tunnete endasse kogumine muudab selle veelgi hullemaks. Mõtle, kas sul on keegi, kellega oma emotsioonidest rääkida? Olgu selleks kas sõber, pereliige või hoopis terapeut, jagatud mure on ikka väiksem.

Allikas: CareerGirlDaily