Foto: Shutterstock
Su menüü on mitmekesine, jood päeva jooksul piisavalt vett ja teed regulaarselt trenni, aga tunned ikka iga päev, et tahaksid töölaua taha magama kukkuda? Miks see nii on?

Võimalik, et sa pole varem sellisest nähtusest kuulnud, aga "süsivesikute gripp" on täitsa olemas ja see võib selgitada, miks isegi su jääkohv ei suuda sind energiaga täita.

Põhimõtteliselt, kui vähendasid järsult tarbitavate süsivesikute kogust, võivad sul tekkida gripile sarnased sümptomid: oled väsinud, sa ei suuda keskenduda ning su pea ja lihased valutavad. "Sa tunned end vähem energilisena, kui sõid varem palju süsivesikuid ja viskasid need järsult oma menüüst välja," selgitas toitumisspetsialist Isabel Smith portaalis Byrdie. "Ma ei arva, et inimesed peaksid süsivesikutest täielikult loobuma, vaid vahetama töödeldud süsivesikud täisteratoodete vastu välja või sööma rohkem tärkliserikkaid köögivilju."

Süsivesikutest loobumine võib alguses tunduda suurepärane mõte, aga ühel hetkel tunned end nii väsinuna, et ei jaksa enam isegi trenni teha ja see ei ole ju su eesmärk. Kui nii juhtus, too mõõdukas koguses süsivesikud oma menüüsse tagasi ja märkad üsna pea, et sul on rohkem energiat, et oma tervisliku elustiiliga sammu pidada.

"Köögiviljad peaksid olema põhilised süsivesikute allikad," õpetab Smith. "Su keha ei vaja teisi süsivesikute vorme, kuid elu ilma nendeta võib tunduda piiratud ja üksluine."

Igal juhul, järgmine kord, kui tunned end väsinuna, vaata üle, kui palju süsivesikuid sa tarbid.

Allikas: Well+Good