Naeim Jafari/ Unsplash
Kas on võimalik, et planeedid mõjutavad kehakaalu? Ja et tähemärk määrab, milline dieet kõige paremini sobib? Astroloogid arvavad, et kuna tähemärk määrab paljuski ära kehaehituse, on võimalik selle järgi aimata ka peamisi söömisprobleeme.

JÄÄR (21.03–19.04)

Jäärad alustavad dieeti suure hooga, aga kui kiireid tulemusi ei ole, jätavad asja pooleli ja proovivad midagi uut. Uudsusevajadus teeb nad hõlpsaks sihtmärgiks igasugu moeröögatustele, imedieetidele ja -toodetele. Kuna Jäärad vihkavad piiranguid ja on loomult impulsiivsed, loobuvad nad sageli enne tulemusteni jõudmist.

Trenn: Parimad on alad, mis pakuvad võistlusmomenti ja on seotud riskiga, nagu mägironimine, ralli, poks, maadlus või võitluskunstid. Head on ka meeskonnaalad.

Toit: Sobivad värvilised, tugevamaitselised ja vürtsikad road. Hoia eemale magustoitudest, töödeldud toiduainetest ja maitsetutest söökidest.

Dieedisoovitus: Atkinsi dieet.

SÕNN (20.04–20.05)

Sõnnile sobib mõistlik dieediplaan, moeröögatused neid ei huvita. Tüüpilised Sõnnid kaotavad kaalu aeglaselt, kuna neil on aeglane ainevahetus ja neile ei meeldi trenni teha. Samas on nad metoodilised, nii et dieedi järgmine on neile lihtne. Sõnni tohutu kannatlikkus garanteerib kaalukaotuse ka siis, kui see võtab kaua aega.

Trenn: Igasugune liikumine aitab ainevahetust kiirendada, trenni ja dieedi kombineerime on Sõnnile hädavajalik. Eelistatud on rahulikud alad, nagu kõndimine, golf, keegel ja ratsutamine. Erinevalt paljudest teistest ei tüdine Sõnn ka jõusaali masinatest.

Toit: Sõnn peaks sööma palju puuvilju ja köögivilju. Eemale tuleks hoida rikkalikest kastmetest ja maiustustest.

Dieedisoovitus: GI (glükeemilise indeksi) jälgimine.

KAKSIKUD (21.05–20.06)

Mis dieete ja allavõtmist puudutab, on Kaksikud õnnelikud, sest ainevahetus on neil kiire. Kaksikud armastavad vaheldust, nii et dieedi alustamine pole neile probleem. Samas ihkavad nad aga kiireid tulemusi ja tüdivad kiiresti, kui neid ei tule. Kuna kiire kaalukaotus on enamasti illusoorne, ongi see Kaksikute suurim probleem.

Trenn: Kaksikutele on igapäevane liigutamine oluline, nad vajavad oma energiale väljapääsu. Sobivad kiiret liikumist nõudvad spordialad, nagu jooksmine, squash, rattasõit ja suusatamine. Eriti tähtis on aeroobne treening, sest Kaksikute tervise võtmeelement on kopsud.

Toit: Vaheldusrikas ja paindlik dieet sobib kõige paremini. Kuna Kaksikutel on kalduvus armastada kiirtoitu, tuleks hoida käepärast tervislikke pooltooteid ja külmutatud toite.

Dieedisoovitus: Kaalujälgijad.

VÄHK (21.06–22.07)

Vähid võivad oma ülekaalu pärast aastaid muret tunda, aga alustavad harva dieedi või treeningutega – neile ei meeldi muutused. Vähid on suurepärased kokad ja head planeerijad, nii et põnevate retseptidega vaheldusrikas dieet on neile sobiv. Moedieedid ei ole Vähi jaoks.

Trenn: Rutiini armastav ja “klammerduv” Vähk peaks treenima regulaarselt, peale kaalukaotuse annab see energiat ja parandab tuju. Neile sobivad kõik veega seotud alad: vesiaeroobika, sõudmine, ujumine, purjetamine, surfamine jne.

Toit: Sobib dieet, mis nõuab regulaarseid söögiaegu, planeeritud peaks olema ka näksid. Stress tekitab neile tihti kõhuprobleeme.

Dieedisoovitus: Vahemeredieet.

LÕVI (23.07–22.08)

Lõvisid ahvatlevad moedieedid, igasugu imeravimid ja lubadused kiirelt alla võtta. Kõik peab olema põnev ja uusim. Dieedipidamisel on neile suureks abiks entusiasm ja soov olla edukas. Lõvidel on kõrged standardid ja nende soov perfektne välja näha aitab kaasa. Neile sobib dieet ja trenn, mis annab võimalikult palju vabadust.

Trenn: Lõvid on terved ja energilised ning nende peaprobleem on ületreening. Süda on neile eriti oluline, seega sobib Lõvidele regulaarne aeroobne trenn. Nad naudivad meeskonnasporti, aga head on ka tennis, võitluskunstid, tantsimine ja sukeldumine.

Toit: Lõvi peaks sööma madala kalorsusega toite ka siis, kui pole ülekaalus. Kasulik on süüa palju aedvilju ja värsket puuvilja.

Dieedisoovitus: Erinevad lühidieedid koos kiire intensiivse treeninguplaaniga.

NEITSI (23.08–22.09)

Neitsite täiuseiha muudab dieetidest kinnipidamise keeruliseks – vaid üks eksimus võib nad ära ehmatada. Samas on Neitsite praktilisus ja tähelepanu detailidele dieedipidamisel suureks abiks.

Trenn: Neitsid on loomult sportlikud. Nende väljundita jäänud energia taandub närvilisuseks, nii et nad peaksid regulaarselt treenima, et stressi maandada. Neitsitele sobib vaheldusrikas trenn. Nooremad naudivad kiireid meeskonnaalasid, ka tennist ja squash’i, vanemad kõndimist, jooksmist, rattasõitu ja golfi.

Toit: Eelistama peaks taimset toitu, head on kõik aedviljad, eriti juurviljad, nagu porgand ja kartul. Vältida tuleks töödeldud toiduaineid ja liigset lihasöömist.

Dieedisoovitus: Prantsuse dieet.

KAALUD (23.09–22.10)

Kaalud loodavad tavaliselt, et ülekaal ja vererõhuprobleemid kaovad iseenesest. Neil on aeglane ainevahetus ja nad võtavad kergelt juurde, mis koos soovimatusega trenni teha ja magusaarmastusega muudab dieedipidamise üsna keeruliseks. Asja parandab Kaalude teadlikkus oma välimusest ja suur soov hea välja näha.

Trenn: Kaalud peaksid kalorite põletamiseks treenima regulaarselt. Neile ei meeldi energilised ja higistama ajavad treeningumeetodid. Sobib luksuslik spordiklubi, kus saab ka suhelda, ning alad, mida saab harrastada koos teistega, näiteks tennis. Head on ka nn rahulikud alad, nagu jooga, Pilates ja kõndimine.

Toit: Sobib madala rasvasisalduse ja kõrge kiudainesisaldusega dieet, mis sisaldab puuvilju. Vältida tuleks töödeldud ja rafineeritud suhkrut sisaldavaid tooteid.

Dieedisoovitus: Zone-dieet.

SKORPION (23.10–21.11)

Kaalukaotusprogrammi järgimine ja dieedi pidamine on positiivsete ja sihikindlate Skorpionite jaoks üsna kerge. Neile pole rangete reeglite järgimine probleem, kuid edu saavutamiseks peavad nad täielikult pühenduma – poolikud meetmed ei aita.

Trenn: Skorpionitel on väga kõrge vaimse ja füüsilise energia tase, sõltumata kaalust. Tüüpiline Skorpion naudib ujumist, sõudmist, sukeldumist ja alasid, kus on oluline võistlusmoment. Ka poks ja võitluskunstid sobivad neile, aitavad auru välja lasta ning maandavad stressi.

Toit: Olulised on toiduained, kus on ohtralt kiudaineid, samuti puu- ja aedviljad. Dieeti peaks kuuluma samuti piisavalt tugevamaitselisi vürtsikaid toite.

Dieedisoovitus: Sonoma dieet.

AMBUR (22.11–21.12)

Amburid vajavad vaheldusrikast dieeti, mis annaks neile vabadust. Kõige keerulisem on nende jaoks puusade ja reite ümbermõõdu vähendamine. Probleemiks on ka kannatamatus ja soov näha kiireid tulemusi.

Trenn: Trenn on Amburitele olulisem kui paljudele teistele märkidele, kuid probleemiks kipub saama igavus, trenni muutumine rutiinseks. Amburid on loomult sportlikud ja naudivad nii sotsiaalset kui ka võistluslikku treeningut. Nad on riskialtid ning neile sobivad sellised alad nagu langevarjuhüpped, mägironimine jms.

Toit: Amburite toit peaks sisaldama piisavalt C-vitamiini ja mõistlikus koguses proteiini. Vältida tuleks töödeldud toiduaineid, liigset alkoholi ja suhkrut.

Dieedisoovitus: Fat Flush, rasvapõletus.

KALJUKITS (22.12–19.01)

Kajukitsed on nii fokusseeritud, et kui hakkavad dieeti pidama, kaotavad kaalu kiiresti. Neile sobib range plaan. Kui aga sellega läheb midagi viltu, kipuvad nad ebaedus süüdistama kõiki teisi peale iseenda. Oluline on seada reaalsed eesmärgid.

Trenn: Kaljukitsed on sportlikud ja naudivad alasid, mis nõuavad jõu asemel vastupidavust. Mägironimine on neile ideaalne. Kõik välialad sobivad Kaljukitsedele paremini kui trenn siseruumides.

Toit: Väherasvane liha, leib, kartulid, pasta ja mais on Kaljukitsedele head. Vältima peaks külmi toite.

Dieedisoovitus: Greibidieet.

VEEVALAJA (20.01–18.02)

Veevalajaid kütkestab kõik müstiline ja põnev ning igasugu imedieedid ja kiirelt tulemust lubavad preparaadid on nende jaoks ahvatlevad. Sellegipoolest taipavad nutikad Veevalajad kiiresti, et tulemuste saavutamiseks on siiski vaja terviklikku dieediplaani ja trenni.

Trenn: Regulaarne kardiotreeening on Veevalaja jaoks väga tähtis. Sageli köidavad neid eksootilised ja ebatavalised alad, nagu langevarjuhüpped, sukeldumine, surfamine jne, samuti meeskonnasport.

Toit: Veevalajatele on parimad vähese rasvasisaldusega dieedid. Sööma peaks puuvilju ja vältima kõrge rasvasisaldusega toite, rikkalikke kastmeid ja maiustusi.

Dieedisoovitus: Kapsasupidieet.

KALAD (19.02–20.03)

Kui Kalad otsustavad hakata dieeti pidama, võtavad nad esimese asjana torti. Nende meeleolud on muutlikud ja sageli teevad nad otsustele vastupidist. Tavalist Kala kütkestavad kõik imedieedid ja -preparaadid ning skeemid, mis lubavad kiireid tulemusi. Kalade seedesüsteem on üsna tundlik ja nad peavad dieeti hoolikalt valima. Kindlasti tuleks vältida kõiksugu kaalu alandavaid ravimeid.

Trenn: Kaladele ei meeldi pingutust nõudvad treeningud ja ka meeskonnasport pole neile väga sümpaatne. Oma nimele sobivalt naudivad nad veega seotud alasid, suusatamist, lumalauasõitu ja uisutamist.

Toit: Tervislik toitumine on Kalade õrna seedesüsteemi silmas pidades väga tähtis. Eriti hästi sobivad Kaladele kõik mereannid, kala ja orgaanilised toiduained. Peaasi et toit oleks vaheldusrikas.

Dieedisoovitus: Bob Greene’i dieet.

Lugu ilmus 2014. aasta oktoobrikuus.