Sool ja pipar. Miroslava/ Unsplash
Soola liigtarbimine on harjumus, mis hakkab külge märkamatult, kuid millest lahtisaamine nõuab teadlikkust, tähelepanu ja tahtmist. Kui inimese maitsemeel on harjunud suurema soolakogusega toidus, siis vähesoolane toit tundub maitsetu. Tervise Arengu Instituut jagab nippe, mis aitavad vähendada soola tarbimist.

1. Eelista töödeldud (suitsutatud, soolatud, konserveeritud) toodetele värskeid või külmutatud tooteid.
2. Osta võimalikult harva valmistoitu; väljas süües palu, et su toit valmistataks vähema soolaga ja kaste serveeritaks eraldi.
3. Harjuta end kontrollima poes pakendilt toiduainete soolasisaldust – valides magedama leiva, juustu, singi hoiad soola hulgas juba tublisti kokku.
4. Toiduvalmistamisel lisa sool lõpu pole – mida kauem toit valmib, seda vähemaks jääb soola maitse; mõne toidu puhul raputa soola alles enne serveerimist.
5. Kasuta soola vähem, kui retseptides on antud.
6. Õpi maitsestama toite soola asemel ürtide, soolavabade maitseainete, mahla, äädikaga.
7. Valmista ise salatikastmed, kasuta mõõdukalt ketšupit, sinepit, sojakastet, valmiskastmeid (suur soolasisaldus!).
8. Tasakaalusta soolarikast toitu värskete puu- ja köögiviljadega.
9. Hoia soolatopsi kapis, mitte laual, kus see on kergesti kättesaadav.

Allikas: Tervise Arengu Instituut/ toitumine.ee