Green Chameleon / Unsplash
Kui häirivaid momente on tööelus liiga palju, on põhjust korraks peatuda ja uurida, mis toimub. Mida saad teha, selgitab tööõnne uurija ja karjääri­nõustaja Tiina Saar-Veelmaa (aaretesaar.ee).

Vahel inimesed küll tunnevad, et midagi on valesti – näiteks ei taha nad tööle minna, väsivad või koguni ärrituvad –, kuid ei oska öelda, miks. Põhjuse väljaselgitamine on selles olukorras kõige olulisem. Selleks on mitmeid viise.

Näiteks võid võtta ette Norman Amundsoni karjääriväärtuste ratta ja valida kolm väärtust, mida peaksid tähtsaks, kui valiksid endale homme uue töö. Kui see tehtud, tuleb neid kolme hinnata oma praeguse töökoha kontekstis, skaalal 1 (pole üldse rahul) – 10 (olen väga rahul).

Kui kolmest väärtusest juba kaks saavad madalama hinde kui viis, on muretsemiseks põhjust. See viitab väärtuste konfliktile, mis meis rahulolematust tekitab. Kui organisatsioonis on head suhted ja läbipaistev inimkeskne juhtimine, siis võiks juhiga nendest teemadest rääkida ja koos lahendusi leida.

Teine võimalus ebakõlale jälile jõuda on panna kirja 12 tegurit (samuti kümnepalliskaalal), mida eeldaksid oma unistuste töökohalt, alates arenguvõimalustest ning lõpetades suhete ja töökorraldusega. Seejärel tuleks taas hinnata neid oma senisel ametikohal. Kui skoor jääb alla 90, on oht läbi põleda.

LOE LISAKS: Korras riidekapp, kvaliteetsed suhted ja rahuldustpakkuv töö: väikesed muudatused, millega liigud juba täna unistuste elu suunas