2. Anne Hathaway ei saanud öösiti tööd teha, sest tema endisele poiss-sõbrale Rafaello Follierile see ei meeldinud. „Anne oli väga emotsionaalne,“ kirjeldas David Frankel. „Ta elas toona koos Follieriga, kes oli üks õige vastik tüüp – röövel ja petis, kui nii võib öelda. Tegelikult ei tahtnud Rafaello Follieri, et Anne üldse tööd teeks ja ta lausa vihkas seda, et naine pidi ka öösiti võttepaltsil olema. Anne muutus alati närviliseks, kui võtted hilisele ajale jäid.


Foto: Vida Press

3. Andy rollis soovis Fox esialgu näha Rachel McAdamsit, kuid viimane keeldus korduvalt, sest ei soovinud ennast niisuguse maintstream-filmiga siduda.

4. Hathaway tahtis aga nii meeleheitlikult Andy osatäitjat kehastada, et kirjutas sõnad „palka mind“ Fox 200 tolleagese presidendi Carla Hackeni töölaual paiknenud zen-aia liivale, kui nad esimest korda kohtusid.

5. Bluntiga samasse rolli kandideeris enam kui 100 näitlejat. Ja Emily Blunt osutus valituks mõneti üllatuslikult. Tal oli Foxis juba mitmeid osatäitmisi ja ta osales katsetel üsna vingus ninaga. Blunt kandideeris ka „Eragoni“ naispeaosatäitja rolli, kuid ei saanud seda. Põhjus peitus just selles, et talle pakuti hoopis rolli „Pradasse“. Proovivõttele sõites jäi Blunt Londoni lennule hiljaks ja pidi seetõttu teksades ja plätudes üles astuma.


Foto: Vida Press

6. Rollikirjelduse järgi pidi Emily olema ameeriklane, aga Blunt rääkis briti aktsendiga ja käsikirjas tehti muudatus. Ta kutsuti kuulamisele veel teistki korda. Filmi režissööri David Frankeli sõnul kutsus ta Blunti teistkordselt välja seetõttu, et filmistuudio seda soovis. Frankel palus tal tulla Londonisse ühte baari ja sel korral end pisut korralikumalt riidesse panna.

7. Stanley Tucci võttis moetoimetaja rolli vastu 72 tundi enne tegelaskuju võtteplatsile ilmumist.


Foto: Vida Press

8. Enne Aline Brosh McKenna poolt kirjutatud võidustsenaariumi oli valmis neli erinevat varianti. Frankel nimelt soovis midagi sellist, mis poleks raamatuga nii palju seotud. „Miranda oli nõid ja Andy soovis talle kätte maksta,“ ütles ta esimeste stsenaariumite kohta. „Sisse oli kirjutatud hulgaliselt konflikte, mis kõik lõppesid Miranda alandamisega. Ma polnud sellise asjade käiguga eriti rahul. Minu vaatevinklist oleksime pidanud olema tänulikud täiuslikkuse eest. Miks peaks täiuslikud inimesed aga toredad olema?“ selgitas Frankel. Seega kirjutati stsenaarium ümber nii, et see keskendus ohverdustele, mida Andy pidi moeajakirjas tegema.

9. Streep seisis kahe Miranda kõige ikoonilisema tähendusega stseeni taga, mis lisati hiljem – sinise sviitri stseen ja hotellitoa stseen. Streepi arvates pidi Miranda olema valmiskujul karakter, ekraaninägu, keda vaatajad pidid nägema ilma kaitsva maskita, et saada ettekujutust ärinaises peituvast haavatavast naisest.


Foto: Vida Press

10. Kellelgi polnud õrna aimugi, et Meryl Streep loob sellise Miranda nagu ta tegi. „Tõenäoliselt oli meil kõigil oma ettekujutus, milline Miranda peaks olema,“ sõnas Hathaway, kui võttegrupp esimest korda aruteluks kogunes. „Arvasime, et ta peaks kõlama kriiskavalt, ülemuslikult ja haukuvalt. Kui Meryl suu lahti tegi ja peaaegu et sosistas, siis ahhetasid kõik ruumis olnud korraga. Kuuldu oli täiesti ootamatu, kuid ometi briljantne,“ kirjeldas Anne Hathaway.

11. Miranda karakter sai inspiratsiooni kahest mehest: Clint Eastwoodist ja Mike Nicholsist. „Hääle sain Eastwoodilt,“ ütles Meryl Streep. „Eastwood ei tõstnud kunagi häält, mitte iialgi. Kõik pidid täiesti vait olema, et teda kuulda ja seetõttu muutus ta automaatselt kõige mõjuvõimsamaks inimeseks ruumis. Kuid Eastwood ei ole naljakas. Selle ma pätsasin Mike Nicholsilt. Kui jõhker märkus edastatakse koos pisikese annuse eneseirooniaga, on asi väga efektiivne. See ajab naerma, jääb meelde ning saavutab eesmärgi. Kõnnaku, ma kardan, olen ma Mirandale laenanud iseendalt.“

12. Streep muutis Miranda viimased sõnad ära. Need pidid algselt olema „igaüks tahab olla mina“, kuid olid lõpuks „igaüks tahab olla meie“.

13. Kostüümid, mille üle teostas järelevalvet Patricia Field, maksid selles filmis kokku enam kui miljon dollarit.

14. Meryl Streep soovis, et Miranda näeks välja nagu keegi, kelles oleksid kokku saanud 85-aastane modell Carmen Dell'Orefice (eriti just tema juuksed) ja Christine Lagarde (elegantsus ja võim). Ja nii oligi.

15. Stseenid, kus Miranda Priestly heidab oma mantli Emyli töölauale, olid Streepi jaoks rasked. „Pidime neid ühe uuesti kordama, umbes kolmkümmend korda. Kogu aeg juhtus midagi. Küll jäi tal käsi mantlisse kinni, küll ei maandunud mantel lauale õigel ajal,“ rääkis Blunt. „Kokkuvõttes oli see üks naljakamaid asju, mida ma elus näinud olen.“

16. Stanley Tucci kohtus tänu filmile oma tulevase naise, Blunti õega. Pärast filmivõtteid kutsus Blunt ta oma pulma (abiellus John Krasinskiga) ja seal nad kokku saidki.


Foto: Vida Press

17. Seda, et „Saatan kannab Pradat“ saab järje, loota ei maksa. „Ma küll tahaksin kõikide nende inimestega koos veel ühe filmi teha, kuid midagi täiesti teistsugust,“ ütles Hathaway. „Peab tabama õiget nooti. „Prada“ on hea jätta selliseks nagu ta on.“