Foto: Shutterstock
Me ei hakka seda ilustama - kui soovid kilosid kaotada, on tahtejõud üheks suurimaks eelduseks. Kuidas käituda, kui tunned, et lihtsalt ei suuda pidevale magusaisule vastu panna?

Tead küll seda hetke, mil tööpäev hakkab umbes tunni pärast lõppema, sinu energiavarud on täielikult otsas ja käekotis olev tume šokolaad lihtsalt karjub su nime. Kuigi ülitugev tahtejõud on kindlasti emotsioonisöömise vältimisel suureks abiks, ei pea sa oma isusid täielikult ignoreerima ja unustada püüdma. On mitmeid efektiivseid viise isusid juba eos leevendada.

Kas teadsid, et ühe kindla puuvilja nuusutamine suudab näljahormooni maha suruda? Või et keemiline ühend, mida leidub ühes sinu lemmiksnäkis, tekitab tundideks täiskõhutunde? Me uurisime seda kõike sinu eest. Jäta järgnevad soovitused meelde ja sa pole enam kunagi nii näljane, et muutud suisa kurjaks.

1. Nuusuta greipi...

Ei, greipi ei pea peenema piha saamiseks ainult sööma. Uuringud on tõestanud, et kõigest greibi nuusutamine suudab näljatunnet ennetada.

2. ... või vaniljet

Tsitruselised ei ole sinu jaoks? Greibile sarnaselt toimib ka vanilje. Eriti, kui sa ihkad midagi magusat. 2009. aastal läbiviidud uuringus palusid arstid testgrupi liikmetel kanda rinnamärki, mis eritas vanilje lõhna. Selgus, et katsealuste šokolaadi ja muude maiustuste söömise harjumus vähenes märkimisväärsed 50 %. Tänu selles uuringus osalemisele kaotasid osalejad nelja nädala jooksul keskmiselt kaks kilogrammi. Pole ju paha?

3. Mine trenni

Arvad, et raske trenn teeb sind ülinäljaseks? Tuleb välja, et see toimib hoopis vastupidiselt. Hiljuti läbiviidud uuringust selgus, et treenimine ja füüsiline aktiivsus mõjutavad otseselt näljahormooni. Trenn reguleerib seda sulle positiivses suunas ehk hoiab seda kontrolli all, kuid ekstreemsed dieedid ja isegi toidu vältimine muudavad selle aga vastupidiselt vägagi aktiivseks.

4. Joo rohelist teed

Rohelise tee pulber ehk matcha omab rohkelt kasulikke toimeid – selles sisaldub keemiline ühend, mis uuringute kohaselt vähendab isu, aidates seeläbi kaasa kaalukaotusele.

5. Söö avokaadot

Maiusta avokaadoga kohe praegu ja võid kindel olla, et nii mitmedki isud jäävad tulevikus tulemata. Avokaado sisaldab rohkelt oleiinhapet, mis suudab näljatunde tundideks kaotada.

6. Hinga sügavalt sisse ja välja

Just stress on tihtipeale meie rohkes näksimises „süüdi“ (keemilisest vaatepunktist on ärevus- ja näljahormoonid tugevalt seotud). Uuringud on näidanud, et meelte rahustamine – näiteks meditatsiooni või joogaga – aitab isusid kontrolli all hoida.

7. Joo vett

See on üks vanimaid soovitusi, kuid lugematul arvul uuringuid tõestavad, et vee joomine ja piisava niiskustaseme loomine kehas on imeline viis näksimist juba eos peatada. Samuti aitab regulaarne vee joomine kiiremini täiskõhutunde tekitada ega lase sul üle süüa.

Allikas: Byrdie