Startup ja IT valdkonna levinud riietumise stereotüüp on teksased ja T-särk, mis on praktiline ja mugav. Soovi korral saab aga riietusega “luua kuvandit” ja kujundada esmamuljet.

“Minule endale meeldib tihti kanda värvilisi särke, pükse ja sokke (rohelised, oranžid, punased jt). Minu kogemuse järgi Eesti meeste riietumise stiil areneb jõudsalt ja julgetakse enam värve kanda, mis on tore ja rõõmustab. Oluline, et riietus oleks mugav, lisaks inimesele enesekindlust ning tõstaks tuju,” lisab Villig.

Ettevõtja ja eksportöör Jakob Saks: “Rusikareegel on see, et alati tuleb riietuda grammikese võrra viisakamalt kui publik — olgu selleks siis kuulajaskond seminaril või messil osalejad. Kui näiteks enamus publikut kannab pintsakut ja teksaseid, tasuks teksaste asemel kanda viigipükse.
Lühidalt: samastu sihtrühmaga, aga ole grammikese viisakam!

Grammikese lohakamalt riides olla kui sihtrühm on juba väga inetu. Loomulikult on hea ka eristuda näiteks mõne provokatiivse detaili abil, aga seejuures on oluline säilitada elegants. Olen näinud messil ühe firma delegatsiooni, kes kandsid pintsaku all lotakat oranži T-särki ja see oli väga inetu vaatepilt (kuigi eristuv),” ütleb Saks

Jakob Saks on pikalt elanud ka Hispaanias ja Itaalias ja seal torkavad riietuses selgelt silma klassivahed. “Kõrgklass käib alati väga viisakalt riides, isegi vabal ajal ja see paistab välja,” lisab Jakob Saks.

Konverentside korraldaja Endrik Randoja, kes on oma karjääri jooksul modereerinud sadu üritusi, peab oluliseks ka riietuse fotogeenilisust. “Mul on üks ülikond, mis tavaolukorras on hästi kerge läikega. Aga välklambiga pildistades peegeldab see valgust ja ühe konverentsi fotodel nägi see ülikond välja helendav, nagu oleks radioaktiivne.”

Konverentsidel esinejatel soovitab Randoja järgida oma tööstusharu stiili. “Reklaamiinimesed ja teised loovtööstuste esindajad riietuvad tavaliselt värvikirevalt ja silmatorkavalt. Finantssektori esindajate dress code on aga tume ülikond. Teised valdkonnad (logistika, transport, jne) on kusagil nende kahe vahel. Kõige kindlam riietusstiil konverentsidel esinemiseks on smart casual”, lisas Randoja.

Meestesärke disainiva ja tootva ettevõtte Swärk üks asutajatest Paula Pärnaste arvates on smart casual viimastel aastatel meeste sõnavaras justkui mugava sünonüümiks saanud. “Eks mehed on ka endale tunnistanud, et riietus mõjub enesetundele ning see omakorda enesekindlusele. Sellega koos on muutunud ka ürituste dress code, mis üldiselt jätab mänguruumi ka väikeste vimkade jaoks. Isegi piduliku vastuvõtu korral ei vaadata viltu viigipükste alt välkuvatele värvilistele sokkidele,” lisas Pärnaste.

“SWÄRKi särkide (mis pole just kõige tagasihoidlikumad) kandjate nimekirjas on aina rohkem mehi, kes avalikult esinema peavad, nende hulgas ka peaminister Taavi Rõivas. Eristuv ja pilkupüüdev riietus annab laval olemiseks lisaenergiat ning kindlustab selle, et esineja ka hiljem massi seest üles leitakse,” arvab Paula Pärnaste.

Kokkuvõtvalt 5 soovitust meestele esinemisriietuse valikul:
1. Riietus peab tõstma esineja enesekindlust ja tuju
2. Riietu alati grammikese võrra soliidsemalt kui sinu publik
3. Provokatiivsed ja eristuvad detailid peavad olema elegantsed, mitte lohakad
4. Arvesta sellega, milline sinu riietus fotodel välja näeb
5. Pilkupüüdev riietus aitab sind hiljem massi seast üles leida

Jaga
Kommentaarid