Natalja Fetissova on vasakult neljas, Eesti meistrivõistlused kulturismis ja fitnessis 2019 Erakogu
Bodyfitnessi Eesti meister Natalja Fetissova teab, et terves kehas on terve vaim: "Vaja on rohkem liikuda, sest liikumine on ju elu. Harmoonia kehaga tähendab vähem stressi ja rohkem rõõmu," tõdeb naine.

Bodyfitnessi Eesti meister Natalja Fetissova on alati spordiga tegelenud, lihtsalt mitte sellisel tasemel. Lapsena ta tantsis, kuid pärast laste sünnitamist jäi see sinnapaika. Üheksa aastat hiljem tegi ta otsuse ja astus sõbrannaga jõusaali. "Treenisin treenerita. Harjutusi uurisin netist. Vahel käisin ka grupitrennis," tunnistab ta.

Eesmärk oli juba siis elada tervislikult, tegeleda kehakultuuriga, loobuda halbadest harjumustest: "Vaja on rohkem liikuda, sest liikumine on ju elu. Harmoonia kehaga tähendab vähem stressi ja rohkem rõõmu."

Fetissova mees on fitnessitipp Stanislav Jagutkin, kes tutvustas talle teist fitnessitippu, treener Vitalia Dmitrijevat. Kahe aasta eest alustati treenimist, algul wellness’is, kuid pärast esimesi võistlusi saadi aru, et Fetissova ala on bodyfitness.

"Naised arvavad, et ei näe välja naiselikud, kui nende lihased omandavad teatud tiheduse ja massi, tugevast kehast keeldudes ei saa nad aga mitte graatsilise, vaid loiu keha," räägib Fetissova.

Natalja Fetissova
Erakogu

Esikoht novembri algul Eesti meistrivõistlustel oli Fetissova jaoks üllatus. Ta uskus oma tugevusse, kuid konkurente nähes mõistis, et tema võiduvõimalus pole suur. Ettevalmistus oli alanud augustis. Ideaalis toimub treenimine isegi väljaspool hooaega, ent ettevalmistusperioodil elavad kulturistid sellises režiimis: nädalas neli-viis trenni, mis jagunevad lihasrühmadele (teisiti ei saa Fetissova kategooria jaoks keha üles ehitada), kardio 30–40 minutit ja muidugi on ka puhkus väga oluline.

Neile, kes soovivad alustada tervislikuma elustiiliga, rõhutab tšempion esimese asjana tahtejõu olulisust. Seejärel mõõdukas, kuid regulaarne füüsiline aktiivsus (rulluisud, jalgratas), rahulikud jalutuskäigud värskes õhus ja muidugi toitumine, lihtsaim ja kiireim viis orgamismile positiivse mõju avaldamiseks.

Fetissova sööb alati ühtemoodi, erinevus on võistlusperioodil ainult koguses. Kõige lihtsam soovitus on vältida maiustusi, burgerit või pitsat, kuid sportlase toitumine sisaldab oma nüansse.

"Jälgige dieeti ja kaloreid. VRS: sportlase korralik toitumine peab sisaldama valke, rasvu ja süsivesikuid. Söögikordade vahelejätmine pole soovitatav. Dieedi jälgimine on hädavajalik. Joogirežiim: dehüdratsiooni ei tohiks mingil juhul lubada. Tähtis on kogu vitamiinide, toitainete ja mineraalide komplekt," sõnab Fetissova.

Selleks, et laval esineda, peab olema palju enesekindlust. Enesekindel naine on ilus naine. "Tundke ja kiirake positiivset meeleolu, rahulikkust ja rõõmsameelsust. Peaksite olema lihtsalt õnnelik, et sattusite sellisesse kohta. Inimese põhiprobleem on hinnata ennast väliste õnnestumiste, võitude kaudu, see ei vii aga kuhugi: pidev närvilisus, stress. Esmalt tuleb õppida ennast väärtustama, austama, mõistma, et oled edu- ja saavutustevääriline, siis on kõik kergem, takistused lihtsamad. Sisemine tugevus, inimväärikus – need on isiksusealused, mis aitavad kaasa tulevastele võitudele," teab Fetissova.