Erik Orgu Foto: Tiit Blaat
Kaalu langetamine on pikk protsess ja jätkuv väljakutse, kui sul kogu teekond alles poolel teel on.

Et kaotada pool kilo kehakaalust, on tarvis põletada 3500 kilokalorit rohkem, kui sa toiduga tarbid. Kui sa vähendaksid toidukoguseid 500 kilokalori võrra päevas, võiksid nädalaga kaotada pool kilo ning see oleks kokkuvõttes väga valutu elumuutus.

Samas ei taha sa kilokaloreid vähendada ka liiga palju – siis läheb keha säästurežiimile ja pigistab igast toidukübemest maksimaalse energia välja, jättes sind virelema väikeste toiduportsjonite ja näljatundega. Kaloritele tuleb läheneda nutikalt – tarbida maksimaalselt värsket toitainerikast toitu, et rahuldada keha vajadusi kuid vältida kõike “tühja”.

Õige kalorsuse vähendamine seisneb kõik tegelikult pisikestes muudatustes ning uues elustiilis. 500kilokaloriline toidukoguste piiramine ühes päevas on tegelikult päris suurte tagajärgedega.

Et oleks lihtsam oma toitumises muudatusi sisse viia, panin kokku 15 pisikest vihjet, mis võiksid sind sel teel abistada.

1. Loobu igasugusest saiast ja puhta valge jahu toodetest.
2. Piira alkoholitarbimist (või otsusta üldse loobuda).
3. Eelista musta kohvi, sellega loobud koorest. Kui võimalik, loobu ka kohvist.
4. Mälu toitu aeglasemalt – kui selle tulemusena tunned enne toidu lõpetamist täiskõhutunnet, siis oled ära tabanud õige hetke, mil keha on tegelikult toidetud ja edasi süüa enam pole vaja.
5. Mahla, karastusjoogi, jäätee asemel kustuta janu veega, kuhu pigista sisse sidrunit.
6. Valmista oma toidud kodus, söö väljas võimalikult vähe.
7. Ära istu kaheksa tundi järjest arvuti taga, leia tegemisi, mis sunniks sind päeva jooksul tõusma.
8. Vali lõuna ajal täisprae asemel poolik praad.
9. Pane suutäite vahel kahvel taldrikusse lebama.
10. Veendu, et magaksid vähemalt 7-8 tundi ööpäevas.
11. Olgu sinu kõrval alati 1,5liitrine sidruniveekann, et säästa sind näksimast ja ennetada vedelikukao teket (mis tekitab võltsnälja tunnet).
12. Tee kerge trenn või kiirkõnd enne sööki – nii reguleerid näljatunnet.
13. Ära söö leiba toidukorra “kõrvale” – näiteks minu retsepte järgides näed, et leib on toidu koostisosa mitte “tasuta ja piiranguteta lisa”.
14. Muuda tavapärased jalutuskäigud rasva põletavateks – lisa sinna kiiremaid lõike, kus sammud nii kiiresti kui jaksad (nii lood endale HIIT treeningu). Jalutamine, mis higiseks ei aja, ei ole trenn...
15. Ära söö fritüüritud toite, selles on meeletult palju rohkem kaloreid.

Kas sul on veel nippe, mida siin mainitud ei ole aga mida oled proovinud ja toimivad?

Allikas: www.erikorgu.ee