IKEA
Praegu ei kõrvutatakski neid kahte sinist kotti – 99-sendist Ikea kandekotti ja pea 2000 eurot maksvat Balenciaga disainerkotti, kui Balenciaga ei oleks hiljuti Ikea legendaarsele Frakta-nimelise kotile sarnast kotti loonud. Ikea andis aga nüüd Balenciagale vastulöögi – ja tegi seda iroonilisel moel.

Nimelt disainis Rootsi agentuur ACNE reklaami, mis nüüd seisab ka Ikea veebilehel ja mille sisu seisneb juhtnöörides, kuidas tunda ära originaalset Ikea Frakta kotti.

Esiteks, tuleb seda raputada. Kui see kortsub, on tegemist õige kotiga.
Teiseks, see on multifunktsionaalne – kotis saab kanda nii hokivarustust, kive kui ka näiteks vett.
Kolmandaks tuleb see mutta visata. Originaalse Frakta koti saab hõlpsalt aiavoolikuga puhtaks loputada.
Neljandaks, hinnasildil peab seisma “ainult 99 senti”

Agentuuri loovjuht Johan Holmgren on meedias öelnud, et nad reageerisid kohe, kui kui Balenciaga kotti nägid – võeti ühendust Ikeaga ja juba paari tunni pärast oligi kampaania valmis. Ikea ei pannud maailmakuulsa moebrändi käiku sarnast kotti luua pahaks – jäljendamine on suur kompliment. Veelgi enam, nad pidasid Balenciaga kotti ootamatuks ja vaimustavaks ideeks. “See on nagu flirt ja mulle meeldib flirt.
Mõtlesime, et miks mitte vastu flirtida ja seda me ka tegime.”