Kingad – ideest tulemuseni
Sikmann on seni loonud kaks jalanõudekollektsiooni ning keskendub praegu vaid eritellimustöödele. „Kui ma teen kollektsiooni, siis ideede kogumine võtab rohkem aega, juurdlen, mõtlen, otsin infot, et süžee oleks paigas. Kui aga teen kliendile, siis on tema minu inspiratsioon, arutame läbi materjalid, aga ka elust-olust ja soovidest üldiselt ning siis panen paberile mõned versioonid, mis võiksid talle sobida,“ tutvustab naine. „Kogu valmimisprotsess võtab aega kolmest kuust kuni aastani.“

Eritellimustöö ainulaadsus
Kunstnik keskendub vaid eritellimustöödele, kuna soovib läbi toote pakkuda kvaliteeti ja mugavust, mida poejalanõud tihti ei paku. Tema arvates on ka väikeseeria masstootmise üheks alaliigiks. „Mulle on oluline jätkata selle stiiliga, millega olen inimeste südamed võitnud, sest nii saan pürgida nende usalduseni – mitte nii, et ühel päeval hakkan tegema hoopis teises stiilis, see poleks õige... Rõivastega on natuke teistmoodi, aga jalanõud, kui need on klassikalise stiiliga, võivad sobida kandmiseks igavesti ja kuhu iganes.“
Eritellimustööna valminud jalanõude suurimaks eeliseks tavapoest pärit kingade ees peab disainer asjaolu, et need on loodud just kliendi jala järgi: „Seega on need kohe mugavad, neid ei pea käimise käigus venitama nagu paljud seda teevad, sest meie, põhjamaalaste jalad on laiemad ja suuremad.“
Teise eelisena toob ta välja kestvuse. „Masstoodang valmib tehases. Selliste jalanõude tallad liimitatakse minutitega alla, minu ühe paari tald valmib nelja tunniga. Ja alles siis hakkab selle viimistlemine, milleks kulub omakorda kolm tundi.“

Palju disainkingad maksavad?
Hindadest rääkides ütleb disaner, et need on tänu materjalide hindade kõikumisele vägagi muutuvad, kuid jäävad tavaliselt vahemikku 450 € – 1200 €.
„Kõik sõltub materjalist, disainist, voodripaksusest, säärekõrgusest ja kui jalanõud on eksootilisest loomanahast, siis võib hind tulla topeltkõrge, sest nahk ise on juba sama kallis.“ Samuti on ajamahukas ka keeruline käsitöö, lisaks tuleb arvestada eraldi aega kliendiga suhtlemiseks.

Klientideks eneseteadlikud mehed 
„Minu kliendid on mehed, kes teavad seda, kes nad on ehk siis julged Eesti mehed. Minuni jõuavad nad kas suust-suhu info kaudu või siis läbi interneti või meedia. Ühe osa klientidest moodustab ka see protsent mehi, kelle kaasad kingivad neile sünnipäevakingituseks jalanõud, seega tänan väga Eesti naisi, kes oma meeste eest hoolitsevad,“ räägib Sikmann.
Jalanõu-loomingut saab soetada ka disaineri Tartus asuvast stuudiost ning oma teisi aksessuaare müüb ta Tallinnas Eesti Disanimajas ja Tartus Fridas ning Lonnis.

Kingaturu olukorrast
Kingaturu ja kingade disani olukorrast Eestis rääkides ütleb disainer, et võrreldes selle ajaga, kui tema alustas, ei ole poodides suurt midagi muutunud: „Kallid hinnad ja ebakvaliteetsed tooted kuuluvad tihti kokku. Ei saa muidugi öelda, et kõik on ebakvaliteetsed, kuid mõnes mõttes võiks neid ettevõtteid keegi ikka koolitada, et mis tooteid on mõistlik sisse osta ja mida mitte. Suurttevõtted teeniksid enam, kui nad pakuksid täiskvaliteeti.“ Küll aga toob ta välja, et meeste kingade pool on arenenud, kuid laiema liistuga kingi napib. „On küll mõned tuntud brändid, kes neid pakuvad, aga kardan, et kõige vanema generatsiooni hammas neile paraku peale ei hakka.“

Vaata Sille Sikmanni loomingut SIIT ja galeriist.