Foto: Unsplash
Kui kohv on esimene asi, millele pärast äratuskella kinni vajutamist mõtled ja võid vabalt öelda, et kohvitass on ka su töölaual olulisel kohal, siis ilmselt jood kohvi selgelt liiga palju. Auravas tassis leiduv kofeiin ei ole suures koguses sulle aga sugugi kasulik.

Kui palju kohvi on liiga palju? Igapäevaselt tarbitav kofeiini hulk võiks jääda 300-400 mg piiresse (võrdluseks, et tavalises kruusitäies kohvis on leidub seda 100 mg jagu). Kui see number ulatub aga igapäevaselt juba 500ni, võivad tekkida ületarbimise nähud nagu peavalud, ärevus, unetus, kõrgenenud vererõhk või seedehäired. Ei tohi unustada, et kofeiin on oma olemuselt erguti – kui sa tunned, et vajad kohvi kui õhku, siis ehk on su organism kofeiinist sõltuvuses? Siin on head nõuanded, kuidas kohvijoomist järk-järgult vähendada.

1. Vali teadlikult. Kohv iseenesest ei ole su tervisele kahjulik – seega ei pea sa sellest täielikult loobuma. Jälgima peaksid aga koguseid – paar-kolm tassikest päevas on täiesti piisav. Kui armastad kofeiinirikkaid energia- ja karastusjooke, siis nende osas kaalu küll täielikku loobumist. Asenda karastusjook mineraal- või maitseveega, proovi erinevaid teesid. Võid enda jaoks avastada täiesti uute maitsete maailma!

2. Otsi alternatiive. Kas sulle meeldib tegelikult ka kohvi maitse või hoopis see soe tunne, mis tekib, kui latte-tassi ümber sõrmi soojendad? Samaväärselt soe on ka ju näiteks teetass – võrdluseks, et näiteks tassitäies rohelises tees sisaldub umbes 30 mg kofeiini.

3. Toitu tervislikumalt. Mitmete holistilise meditsiini teemaliste raamatute autori Annemarie Colbini sõnul on kofeiinisõltuvusest kergem vabaneda, kui lülitad oma menüüse rohkem salateid ja köögivilju.Veel üks põhjus rohkem rohelist süüa!

4. Söö vähem liha. Colbin ütleb ka, et kohviisu suureneb inimestel, kes söövad rohkem liha, suhkrurikkaid toite, jahu ja soola. Seega, proovi kõiki neid toite ja toiduaineid veidikenegi vähem tarvitada.

5. Treeni natuke iga päev. Kas sinagi kuulud nende inimeste hulka, kes ilma kohvita end hommikul kuidagi “käima” ei saa? Tegelikult toimib sarnaselt ka kerge treening hommikuvõimlemise näol – sellest saad isegi veelgi rohkem energiat kui kruusist kohvist! Treenimine vallandab ajus õnnehormoone, tugevdab immuunsüsteemi ja tagab sügavama ööune. Harjuta end iga päev treenima – piisab ka 15 minutilisest igapäevasest treeningust, et õige pea energiatasemes olulisi muutusi märgata!

6. Ära unusta vett juua. Organismi veepuudus väljendub muuhulgas väsimuses, mis paneb inimesi just kohvikruusi järele haarama. Kohv aga aitab omakorda kehal vett väljutada. Seega, joo regulaarselt vett – siis tunned ka vähem kohvi järele isu.

Allikas: Pop Sugar