Dita Von Teese. Foto: Shutterstock
Spetsiaalse Suurbritannias välja töötatud taljetreeningu, mida praktiseerivad Kim Kardashian ja teisedki kuulsused, populaarsus levib kulutulena. Kuid mil moel see mõjub ning mis veelgi olulisem – kas see pole su tervisele ohtlik? Uurisime asja.

I'm really obsessed with waist training! Thank you @premadonna87 for my new waist shapers! #whatsawaist

A photo posted by Kim Kardashian West (@kimkardashian) on Oct 29, 2014 at 9:23am PDT

Kim Kardashiani, tema õdesid Khloe’it ja Kourtneyt on nähtud Instagrami fotodel kandmas spetsiaalset treeningkorsetti. Ka Jessica Alba on tunnistanud, et korsett aitas tal sünnituseelse vormi tagasi saada. Dita Von Teese'ist rääkimata...

Tegemist on omamoodi moehullusega, mis lubab anda kasutaja kehale ideaalse liivakellakuju. Internetis levivad „enne“ ja „pärast“ fotod, ja need on tõesti paljulubavad...

Mida selline korsett aga kehaga tegelikult teeb? Millised on selle kasutamise riskid? Personaaltreener Peter Lemon, kes teab taljetreeningust kõike, selgitab asja. Ning hoiatab.

“Korseti abil taljetreeningut kui uut kaalu langetamise meetodit populariseerivad Kim Kardashiani kõrval ka teised kuulsused. Kuid pole tõendeid, et see keharasva vähendaks. Selle asemel tekitate end kokku nöörides hoopis ohtliku olukorra,” ütleb Peter Lemon.

„See on samasugune nagu enamik kaalulangetusmeetoditest, mis kiireid ja kergelt, ilma dieedi ja treeninguta saavutatavaid tulemusi lubab. Kuid tegelikult seisneb toime vaid selles, et korsett pigistab vöökoha kokku. See on tuntud tõde juba viktoriaanlikust ajast, et sale talje muudab inimese keha visuaalselt saledamaks.“

Lemoni sõnul on efekt lühiajaline ning tulemus nähtav ainult korsetti kandes. Kui korseti ära võtad, vajub keha varsti oma tegelikesse mõõtmetesse tagasi. Aga kui kannaks korsetti kogu aeg? Seda küll teha ei maksa. Isegi Kim Kardashian ei teeks seda ilmselt. Lühidale öeldes - see meetod on tervisele kahjulik.

„Keha kokkupressimine toob endaga kaasa üsna mitmeid terviseriske – nahainfektsioonid, hingamis- ja neeruprobleemid. Mainimata ei saa jätta sedagi, et korseti kandmine võib olla väga-väga valus,“ jätkab Lemon. „Isegi korseti tootja soovitab seda kanda vaid lühiajaliselt, sest riskid on suured.“
Kaalulangetamises suuri saladusi pole – tõendatult kõige kindlamini töötab meetod „söö korralikult ja tee piisavalt trenni“.

„Kui soovid ühel õhtul sale välja näha, siis korsett su kehale tõenäoliselt suurt kahju ei tee. Kuid pead endale aru andma, et tervisele see hea pole ning korsetikandmisest ei maksa harjumust kujundada,“ lõpetab Peter Lemon ning soovitab õdedel Kardashianidel ja teistelgi selle rõivaeseme kandmise asemel tervislikult toituda ja kõhulihaseid treenida.

Allikas: The Coveteur