Foto: Shutterstock
Enamik meist üritab just talvekuudeks puhkust planeerida. Sinu ja palmisaare vahel seisab aga lennureis, ja kui sa pole just hetke kuumim reality-staar, ei ole selles midagi glamuurset.

Oled lõksus kahe norskava kaasreisija vahel, meelelahutuseks vaid ajast maas väike virvendav ekraan, meeletu juurdehindlusega veinitops ja kohutav lennukitoit. Kui see kõlab tuttavalt, siis valmistu šokiks, sest lendamise kõige halvem osa on hoopis see, mida see teeb sinu nahaga.

Lennuki konstantse rõhuga keskkond on inimese jaoks täiesti ebaloomulik, see imeb meie nahast välja kogu niiskuse, muutes selle kuivaks ja loiuks. Lennukis viibimine on võrreldav 35-kraadise kuumusega kõrbes olemisega. Pardaõhus leidub oluliselt rohkem baktereid ja allergeene, mis silmi ärritavad. Kõige tipuks käib reisimisega käsikäes teatud ärevus, mistõttu toodab organism rohkem stressihormoone, mis panevad naha punetama ja tekitavad aknet. Selleks, et puhkusele saabudes ei valitseks näonahal katastroof, tuleb naha eest hoolitseda enne lendamist, lennukis viibimise ajal ja peale seda.

Ööl vastu reisi tee endale niisutav näomask. Vali mask, milles leidub oliivi- või jojobaõli, mett ja aaloet, sest just need on eriti toitvad ja niisutavad koostisosad.

Kasuta võimalikult vähe meiki. Ideaalis võiksid teha täiesti meigivaba päeva. Näo puhtana hoidmine on eriti oluline, kui lennu pikkus on rohkem kui seitse tundi, sest rasu ja surnud naharakud võivad ummistada poore ja tekitada vistrike. Lühematel reisidel võib kerget meiki kanda, kuid kord tunnis tuleks pihustada näole niisutavat toonikut

Ära unusta päikesekaitset! Lennuki akende kaudu on su nahk ikkagi avatud UV-kiirgusele, seega kasuta kreemi, mis sisaldab SPF’i.

Kanna täispuuvillaseid riideid. Kitsastes tingimustes istumisest võib tekkida nahalööve, selle vältimiseks kanna õhulisi puuvillaseid riideid, mis on naha vastu õrnemad kui kunstsiid või nailon.

Joo ainult vett. Tasuta pakutav alkohol ja kohvi võivad tunduda ainukeste boonustena kogu teekonna juures, aga su enesetunne ja välimus on paremad, kui piirdud vaid vee joomisega. Kui tahad endale siiski midagi muud lubada, vali roheline tee. Selles on 100 korda rohkem antioksüdante kui C-vitamiinis, võitlemaks nahka rüüstavate vabade radikaalidega.

Hoolitse oma nina eest. Kui su nina on kuiv, siis on tõenäosus haigeks jääda palju suurem. Kasuta vaseliini või salvi, et hoida ninasõõrmed korralikult niisutatuna.

Kui oled õnnelikult sihtkohta maandunud, vali naha puhastamiseks mõni glükoolhappe sisaldusega toode, et täielikult eemaldada saastatud õhus olemise tagajärjed. Seejärel kasuta kerget hüaluroonhappega kreemi, mis niisutab nahka ning aitab sel niiskustaset hoida.

Jälgi neid nõuandeid ja näed palmi alla saabudes välja nagu staar – ka turistiklassis!

Allikas: Harper’s Bazaar