Moelooja rõhutab, et alati püüdnud oma loomingu kaudu rõhutada naiselikkust. "Tuua kaunite ja eriliste kangamustrite ning läbi mõeldud lõikelahenduste abil välja naise ilu. Minu juurde tulevad kliendid, et leida midagi erilist endale – seda, mis rõhutab inimese isikupära ja mis oleks ainulaadne." Millist toodet moemajast iseäranis palju tellitakse? "Muidugi ilus must kokteilkleit, mis kaunistab iga naise garderoobi," vastab ta.

Olulised õnnestumised

Tiina Talumehe moemaja on pea kahe aastakümne jooksul pidevalt kasvanud ja laienenud ning ta tunnistab, et kõige kirjeldamiseks ei jätkuks siin artiklis ilmselt ruumi. "Klienditeeninduse ja mugavuse osas oli suur edasiminek uue stuudio avamine Rotermannis – seda tähistasime Rotermanni sisehoovis toimunud moe-show'ga, üritusega, mille sarnast seal kunagi varem ei ole olnud," toob ta välja. "Õnnestumine oli ka kollektsiooni "Rojo Negro" esitlus Nokia kontserdimajas aastal 2009 – üldse esimene üritus praeguseks meile kõigile armsaks saanud kontserdisaalis. Sealt edasi olen igal aastal esitlenud kaht erinevat kollektsiooni – kevadel ja suvel."
Moekunstnik rõhutab, et suureks väljakutseks on olnud ka TIINA by Tiina Talumees brändi loomine ja pidev arendamine. "Rõivas, mis peab hästi istuma väga erinevatele kehatüüpidele, olema mugav, igapäevaselt kantav, väga vastupidav ja andma edasi minu käekirja – sellise toote loomine on pikk protsess ja suur töö."

Kõige suuremad moeetendused

Väiksemaid moeetendusi on Tiina Talumehe moestuudio alt korraldatud algusest peale, kuid esimese suurejoonelise esitluseni jõuti aastal 2006. "See toimus saate "Tantsud tähtedega" telestuudios. Kuigi mul tegelikult ei olnud saate endaga mitte mingit seost, tundus see sel hetkel väga erilise ja glamuurse auraga kohana," meenutab Tiina. "Siis oli just käimas saate esimene hooaeg ja publiku totaalne vaimustus kogu formaadi üle oli päris ülev. Mäletan, et valmistasin seda novembris toimunud etendust ette kuid ja kuid. Tollal ei olnud mul mitte ühtegi koostööpartnerit, kõigega pidi ise hakkama saama. Ühel kõledal novembrikuu õhtul tuligi kohale show'd vaatama 400 inimest, mis oli toona ikka väga uskumatu number. Ma pidasin seda õnnestumiseks ja ka väljakutseks, et nüüd edaspidi peangi igal aastal vähemalt sama suurelt moe-show'sid ette võtma," kirjeldab ta. Kollektsiooni nimeks oli "Kutse Argentina tangole" ja nüüd tundub see Tiinale liiga eklektilisena: "Praegu ma ei tahaks seda vaadatagi. Ei saa võrreldagi tänasega, mil kollektsioon on iga nurga alt läbi mõeldud ja kaalutud. Tollal oli ju väga tore tööd teha – disainereid oli vähe ja kogu kollektsioon osteti ära mõne päevaga.” Moekunstnik peabki seda moeetendust oma teekonna alguseks.

Keerulised ajad

Moekunstnik möönab, et moestuudio pidamine on üsna keerukas äri ja läbi on tulnud elada ka raskemaid aegu. Kõige raskemaks on siiani olnud masuaeg. "Kliente oli vähe ja raha inimestel ei olnud, rätsepatööd ei ostetud, inimesed võitlesid pigem oma söögilaua ja selle eest, et elamine alles jääks. Keeruline oli tööd teha olukorras, kus kliente oli vähe, hinnad madalad, aga õmblejatele pidi palka maksma ja uusi kangaid sisse ostma," meenutab Tiina. "Aga kuidagi tulin sellest välja ja olen selle üle tegelikult päris uhke. Kõige enam õppisin seda, et kui väga tahta, saab igast murest ja raskest olukorrast üle."

Mitte ainult naistele

Viimasel Tallinn Fashion Weekil üllatas Tiina Talumees moestuudio publikut, saates lavale meesmodellid. Tiina Talumees ja meestemood? "Tegelikult oleme moestuudios ikka aeg-ajalt ka meestele tellimustöid teinud, seega täiesti tundmatutes vetes me ei olnudki. Viimane kollektsioon oli aga väga-väga läbimõeldud ning minu arvates pole lõpuks oluline, kas teha naiste- või meestekollektsioone, oluline on kontekst ja lugu iga toote taga. Tänapäeva maailmas võib mees olla julge samamoodi kui naine – kanda mustreid, silmapaistvaid värve ja miks mitte ka tuunikat. Paralleel on ju see, et tegelikult on naine seksikas, kui kannab ülikonda või meheliku lõikega pintsakut. Miks seda mitte teistpidi pöörata ning tuua välja meeste õrnem, aga samas mehelik-seksikas pool? Kollektsiooni loodud tooted on tegelikult osutunud väga populaarseteks ja meestel seljas olnud seelikud on veel täna seltskondades põnevaks kõneaineks. Ma väga loodan, et see ehk andis Eesti meestele väikese julgusesüsti rohkem katsetada ja ennast väljendada," ütleb moekunstnik.

Viimases kollektsioonis oli veel üks suur uuendus – Tiina disainis esmakordselt ise kangast. "Mäletan, kuidas enne suurt moenädala show'd lava taga, liblikad kõhus, vaatasin, kuidas täpselt minu ettekujutustes olnud mustrid siidikangal kleidisleppidena mööda siuglesid. Väga eriline tunne! Tuleb välja, et sisenesin väga põnevasse maailma, kuhu kindlasti veelgi sukelduks!"

"Mul on kaks õde, kelle peal sai paljutki katsetatud ja läbi proovitud."

Fotod: Tiina Talumees Couture, sügis-talv 2017/2018