Baltika Grupi SS16 moeshow Foto: Madis Veltman
9. veebruaril kutsus Baltika Grupp moepubliku oma Veerenni kontorisse kontoripeole, kus esitleti ettevõtte brändide kevad-suviseid kollektsioone.

Veerenni tänaval on Baltika tegutsenud juba 1960ndatest, kuid tootmine toimub nüüdseks moodsas tehases Lasnamäel. Värskenduskuuri läbinud maja neljandal ja viiendal korrusel on administratiiv- ja loominguline meeskond tööd teinud viimased viis aastat. Just neis ruumides näitaski Baltikumi suurim moeettevõte eile oma viie brändi uusimaid kollektsioone, mida demonstreerisid nii professionaalsed modellid kui ka Baltika töötajad. Samuti astusid modellidena üles mitmed tuntud näod, nende hulgas Beatrice, Eia Uus, Reet Härmat, Anni Rahula ja Riina Suhhotskaja.

Foto: Maksim Toome

Monton kirjeldab uut kollektsiooni kui sukeldumist mängulise kergusega värskesse, kaunites toonides kevadrohelusse. Tugevaim viide eelmainitud kirjeldusele oli stilist Andres Siemi läbivalt kasutatud plastikfloora. Erksatele suvistele toonidele viitasid vaid mürkrohelised läikivad kleepsud modellide kulmudel, ja kaks moelavale "eksinud" punast rõivaeset - üks seelik ja üks kleit.

Fotod: Maksim Toome

Pigem koosnes nii naiste kui meeste kollektsioon viiekümnest sinise varjundist. Põhjamaise minimalismi austajad leiavad endale siit aga nii mõnegi uue moeeseme. Need Montoni austajad, kes on meie laiuskraadil elades väsinud pleekinud toonide igapäevasest nägemisest, avastagu kollektsioonist ka erksaid tooteid, mis lavale ei jõudnud, kuid mis on kauplustes juba täiesti saadaval. Särkkleitide austajad võivad oma asendi stardijoonel sisse võtta ja peagi lähimasse Montoni poodi tõtata.

Foto: Madis Veltman

Võrreldes varasemate hooaegadega on Monton teinud aga drastilise stiilimuutuse. Varem oleksin kirjeldanud Montoni muusat kui kedagi, kel on kirev sotsiaalelu ja stressirikas, kuid põnev töö. Reklaamiagentuuri omanik, produtsent, ajakirjanik - keegi, keda töö jälitab ka väljaspool kontorit ning kes peab igal hetkel olema nii asjalik, mänguline kui ka stiilne. Selle kevadsuve kollektsiooni kangelane on aga läbipõlenud või selle piiril... Ilmselt on tal eelnevast küllalt saanud, esitanud lahkumisavalduse, müünud maha enamuse oma maisest varast, lasknud ehitada sohu moodulmaja ning kavatseb edaspidi elatuda oma väikese aia saagist ja päikeseenergiast. Isegi Montoni meditatiivne promopilt, kus brändi logo on vaevu loetav, viitab sellele, et muusa tahab kaduda ning vajab aega endale. Jääb üle vaid loota, et järgmiseks hooajaks on ta mõtteid kogunud, ammutanud metsast ja eraldatusest inspiratsiooni ning teab, mida oma eluga edasi teha.

Fotod: Maksim Toome

Bastion lubab leida sobiva riietuse nii suviseks aiapeoks, kontserdiks kui formaalseks tööürituseks. Ka selles kollektsioonis on lai valik naiselikke kleite, seelikuid ja jakke, mis oma tuttavate lõigete ja tegumoodidega sobituvad sujuvalt täiendama brändi austajate garderoobe. Bastioni šõu stilist Lucine Ayanian kandis hoolt selle eest, et nende kangelanna näeks alati välja justkui lennuki äriklassi suunduv amatsoon, kes põrutab otse Miamisse, kus teda ootavad kõrvetava päikese all olulised kohtumised ja väärtuslikud lepingud.

Fotod: Maksim Toome

Kõrge kvaliteedi poolest tuntud meestemoebrändi Baltmani kollektsioon oli seekord inspireeritud kuldsetest 1920ndatest. Vaatamata sellele viitas Ed Labetski stilistika pigem 1970ndatele, perioodile, mil paljud Silicon Valley hipid leidsid end kiirestiarenevate tehnikafirmade eesotsast, kuid kelle jaoks range ülikond oli võõras. Oma stiilset doosi korratust täiustab Baltman innovaatiliste kangastega - brändi peenvillase väljanägemisega kangad on veekindlad ja pintsakutele on lisatud mobiiltelefonide kiirguskaitse (väga 2016!).

Fotod: Maksim Toome

Ivo Nikkolo värskes kollektsioonis on rangus asendunud pehmema meele ja naiselikkusega ning inspiratsiooni tagamaad ulatuvad Jaapanini. Samuti oli tunda nii disainerite kui stilisti Inga Vatsk-Laasneri suurt Diori-lembust. Christian Diori 2010. kevadsuvisest kollektsioonist oli "laenatud" soki- ja sandaalitrend ning samuti võis näha Nikkolo tõlgendust legendaarse moemaja läbikumavatest plisseerseelikutest, mida triibulistes rütmides sai näha ka Diori eelmise aasta kollektsioonis. Ivo Nikkolo skandinaavialikku puhast värvigammat elavdas Jaapani kultuurile iseloomulik punane toon.

Fotod: Scanpix (Christian Dior kevadsuvi 2010 ja kevad 2015 couture)

Õhtu võttis kokku sünnipäevalaps Mosaic, mis tänavu tähistab 10. juubelit. Just seda kollektsiooni esitles kõige suurem hulk mitte-modelle ehk tuntud tavainimesi ning Baltika oma töötajaid, kes muusika saatel oma kabinettide klaasuksed avasid ning hoogsalt publiku ette astusid.

Fotod: Maksim Toome

Klassikalistest toodetest koosnev kollektsioon oli õhtu kõige terviklikum. Mosaici kandja leiab endale meelepärased riided tõesti nii tööle, peole, puhkusele kui koera jalutamiseks. Kollektsioonist leiab nii konservatiivseid, rahulikke toone kui tujutõstvaid värvihüüatusi. Eesti Kunstiakadeemia moedisaini osakonna juhataja Piret Pupparti stilistika tõestas taaskord, et Mosaic on ajatust hindava kontoritöötaja kindel valik.

Fotod: Scanpix (Chanel sügistalv 2009 ja Prada kevadsuvi 2010)

Samuti oli võimalik piiluda Baltika töötajate käekottidesse, mis olid läbipaistvad, a la Chanel ja Prada, kust vastu helendasid tahvlite ja nutitelefonide ekraanid, kontoritöötajate tervislikud lõunad ja hädavalik aksessuaar - parfüüm. Kollektsiooni esitlus kulmineerus WAF koori saatel Pharrell Williamsi looga “Happy”.

Montoni, Bastioni, Baltmani, Ivo Nikkolo ja Mosaici värsked kollektsioonid on saadaval nii kauplustes kui veebipoes andmorefashion.com alates homsest.