Trang Doan / Pexels
Sa teed regulaarselt trenni, jood palju vett ja toitud tervislikult, aga ometi kaal ei lange? Sind võib takistada midagi alljärgnevatest punktidest...

1. Sinu uni ei ole piisavalt kvaliteetne

Tundub uskumatu, aga just hilisõhtune Netflixi vaatamine võib olla põhjuseks, miks sa oma kõhurasvast lahti ei saa.

Ajakirjas the American Journal of Clinical Nutrition avaldatud uuringust selgus, et naised, kes magasid neli tundi (või vähem) tarbisid järgmise päeva jooksul 300 kalorit ja 21 grammi rasva rohkem kui naised, kes magasid normaalselt.

Kui sul aga õnnestub magada kaheksa tundi, kuid tunned ennast ikka väsinuna, võib põhjus olla stressis, hormoonides või kofeiini tarbimises. Oluline on ka üle vaadata, et su magamistoas ei oleks liialt kunstlikku valgust. Jah, telekas ja nutitelefonid - me räägime teiega.

Ajakirjas the Journal of the American Medical Association avaldatud uuringust tuli välja, et naised, kes magasid põleva lambi või mängiva televiisoriga ühes toas, kogusid 17 protsenti suurema tõenäosusega viis kilogrammi või rohkem ülekaalu kui naised, kes magasid täiesti pimedas toas.

2. Sa ei tarbi piisavalt valku

Ajakirjas FASEB Journal avaldatud uuringust selgus, et kaalujälgijad, kes tarbisid päevas topeltkoguses valku, kaotasid rohkem rasva ja nende lihased olid paremas toonuses kui kaalujälgijate omad, kes tarbisid valku soovitatava päevakoguse järgi.

Valgu seedimine põletab kehas rohkem kaloreid kui süsivesikute või rasva seedimine. Valk hoiab kõhu ka kauem täis.

Head valguallikad on näiteks: kana, kalkun, munad, kreeka jogurt, sojaoad (tofu), kinoa, juust, lehmapiim

3. Sa valid vale joogi

Ameerikas Iowa State Universitys läbi viidud uuringust selgus huvitav tõsiasi, et kui tegemist on valge veiniga, kipume sellega liialdama kergemini kui punase veiniga.

Uuringus osalejatel paluti välja valada tavapärane pokaalitäis veini. Valget veini valasid osalejad 9% võrra rohkem kui punast. Tõenäoliselt võib asi olla selles, et hele viinamari ei paku nii tugevat visuaalset kontrasti ja aju ei registreeri seda sama suure kogusena kui punast veini.

4. Sul on ebarealistlikud eesmärgid

Oluline on meeles pidada, et kaalu alandamine on pikaaegne protsess, mille puhul on kõige olulisem järjepidevus.

George Washingtoni University uuringust tuli välja, et ebarealistlikud ootused võivad viia jojo-kaalulangetuseni ja mõjuda enesekindlusele hävitavalt. Alusta väikeste ja realistlike eesmärkidega: näiteks, et sööd iga toidukorra juures portsu köögivilju ja siis mine sealt edasi.

Tulemuste saabumist ei maksa oodata järgmiseks päevaks. "Minu käest on paljud naised küsinud, miks nad ei näe tulemusi kolme või nelja nädala möödudes, aga sageli võtab see ligikaudu kaheksa nädalat," avaldab populaarne treener Kayla Itsines. Tema soovitus on teha esimesel nädalal endast pildid ja kirja panna mõõdud. Niimoodi näed arengut paremini.

5. Su töölaual valitseb segadus

Tundub uskumatu, aga asju täis kuhjatud töölaud võib su kaalu langetamisele kehvasti mõjuda. USAs läbi viidud uuringust selgus, et korras töölaud motiveerib ka tervislikumaid toiduvalikuid tegema.

Hea on snäkke hoiustada silmaulatusest väljaspool, sest meie ajud on programmeeritud unustama peidetud toitu. Kui su kontorilaua pealt vaatavad vastu ahvatlused, on neile raskem mitte järele anda.

Allikas: Red Online