Annemette Markved Foto: Visual Mortensoeby, Pilgrim
Taani moeehete brändi Pilgrim peadisainer Annemette Markvad tutvustab brändi sünnilugu, oma loomingu inspiratsiooniallikaid ja vihjab, millised ehted peaks iga naise ehtelaekas kindlasti olemas olema.

Populaarse ehtebrändi Pilgrim sünnilugu ulatub tagasi 1983. aastasse, kus Markvad ja tema abikaasa Thomas Adamsen müüsid muusikafestivalidel ehteid. “Me ei plaaninud saada ettevõtjateks ning meil polnud toona kindat visiooni. Tahtsime panna oma energiat ehetesse, mis väljendavad meie armastust inimeste ja muusika vastu. Soovisime, et inimesed tunneksid end meie disaine kandes ilusana. Aja jooksul lõime töökohad, kuhu töötajad lähevad iga päev uhke tundega tööle – kus nad tunneksid end austatu ja usaldatuna.”
30 aastat hiljem on Pilgrim rahvusvaheliselt tuntud moeaksessuaaride bränd, mida hinnatakse eelkõige põhjamaise disaini tõttu. Ehete kõrval luuakse ka käekotte ning käekellasid.

Ehe näitab, kes sa oled
Markvad rõhutab, et tema jaoks ei ole ehted pelgalt aksessuaarid, millega end kaunistada. “Need väljendavad inimese individuaalset stiili ja identiteeti palju enam kui rõivad. Sa võid kanda t-särki ja teksaseid või pliiatsseelikut ja triiksärki, kuid sinu isikupära väljendab see, milliseid ehteid sa nende juures kannad,” räägib ta. Naist motiveerib iga päev tööle minema fakt, et tema loodud ehted on väga paljude naiste parimad sõbrad.
Värskest kevad-suvisest kollektsioonist rääkides ütleb peadisainer, et Pilgrimi tootevalikust leiavad oma lemmikud kõik – julgematele on lai valik silmatorkavaid ehteid, tagasihoidlike aksessuaaride ausatajetele pakutakse aga aegumatut elegantsi näiteks pärlitega ehete näol.

Inspiratsiooniallikad
Markvad ütleb, et Pilgrimi jaoks on iga teekond sama oluline kui sihtpunkt, kuhu jõuda soovitakse. Seda ilmestab fakt, et ehteid disainima asudes inspireeris hipi-liikumine, nüüd ei varja ta imetlust Kate Mossi vastu. “Tema välimus, stiilitunnetus ja raamidest väljaspool mõtlemine on inspireerivad! Ta sai populaarseks, olles tema ise...”
Samuti inspireerivad teda moodsad linnatüdrukud – teisisõnu ka Pilgrimi kliendid (enamasti moehuvilised naised vanuses 18-34). “Pole vahet, kas oled 18aastane moefänn või 34aastane naine (või isegi veel vanem või hoopis noorem) – Pilgrimi ehted väljendavad alati sinu olemust. Me teeme trendikaid ehteid ja aksessuaare kõikidele fashionista'dele,” kirjeldab Markvad.

Millised ehted võiks iga naise ehtelaekas olemas olla?
“Soovitan alustada sellest, et kõik basic-esemed oleksid olemas. Lihtsad kulla- ja hõbedakarva ehted, valged pärlid ja miks mitte ka delikaatsed bling-ehted. Vali lisaks mõned statement-ehted, mis eristavad sind teistest – neid võid kanda täiesti iseseisvalt. Inimesed jäävad sind ehete järgi mäletama, lisaks märgatakse kindlasti ka head käitumist. Kuid mis kõige olulisem – kui tunned end oma nahas kindlalt, ei murra sind miski,” annab Markvad nõu.