Shutterstock Shutterstock
Lennukile minek võib olla juba eos stressirohke. Kui sööd aga midagi, mis sulle ka kõhupuhitust tekitab, võib kogu reis rikutud olla. Võid kindel olla, et vältides neid toite, on sinu kõht (ja kõrvalistuja) sulle tänulikud.

Närimiskumm ja kommid
Enne lennureisi ei ole hea mõte närida suhkruvaba närimiskummi või sulatada suus kommi, kuna neelatad nende tegevuste ajal tavapärasest tunduvalt rohkem. Seetõttu satub organismi ka suurem kogus õhku. Samuti sisaldavad mõlemad tooted sorbitooli – lisand, mis annab kommile või närimiskummile magusa maitse, ent ei seedi hästi. See põhjustab kõhupuhitusi.

Oad ja ristõielised köögiviljad
Toitaineterikas ja aedvilju sisaldav salat tundub esmajoones hea valik. Eriti, kui see sisaldab näiteks brokkolit, leht-, lill- ja nuikapsast ning ube. See tundub kerge, figuurisõbralik ja igati hea variant. Tegelikult pole niisugune salat enne lendu hea mõte. Lennureis võib kõhupuhitust tekitada ja seetõttu võivad salatis olnud koostisosad tekitada ebameeldivaid lõhnu. Lennukis ka ringleb õhk rohkem, seega ole ettevaatlik.

Kohvijoogid
Hommikusöögi kõrvale tassike kohvi juua ei ole patt. Kui tellid aga enne lennukile astumist suure kohvijoogi ja selle ära jood, pole see enam organismile hea. Uuringud näitavad, et kui enne lennureisi juua kofeiini sisaldavaid jooke, tekitavad need peavalu, südamerütmi häireid ja unetust. Ekspertide sõnul aitab ajavahest tingitud uimasuse vastu vaid topelt espresso ja ainult siis, kui suundutakse lääne poole. Kui reisid aga ida poole, muudab kohvijook enesetunde halvemaks.

Alkohol
Reisile minnes muudavad inimesed tihti oma igapäevast rutiini. Näiteks tekib mõnedel lennujaamas kiusatus juua mõni alkohoolne jook. Mõistlikum oleks juua hoopis vett. Nimelt viib alkohol kehast vedelikku välja. Samuti on õhk lennukis kuivem, mis tähendab, et vastupidiselt alkoholile tuleks juua midagi, mis keha niiskustaset hoiaks, näiteks puhast vett. Seetõttu joo alkoholi soovi korral siis, kui oled jõudnud sihtpunkti. Enne lennureisi on see aga halb idee.

Karboniseeritud joogid
Sarnaselt esimesele punktile tekitavad ka karboniseeritud karastusjoogid kõhugaase. Kuigi külm karastusjook tundub lennureisi vältel üsnagi ahvatlev, võib see ebamugavustunnet. Seetõttu tasub lennukis juua hoopis karboniseerimata vett. Nii hoiad keha vedelikutaseme korras ja tunned end paremini.

Mõningad puuviljad
Nimelt tekitavad ka mõned puuviljad kõhugaase, sest sisaldavad sorbitooli. Samuti on nendel puuviljadel ka kõhtu lahtistav mõju ja need tekitavad ka kõhugaase. Ettevaatlik tasuks olla viljade suhtes nagu pirn, õun, virsik ja kuivatatud ploomid.

Piimatooted
Piimatooted sisaldavad laktoosi, mida on organismil vahel raske seedida. Samuti võivad piimatooted tekitada kõhulahtisust. Seetõttu tuleks nende tarbimist enne lennureisi vältida.

Maapähklid ja soolapulgad
Tüüpiliselt pakutakse lennukites maapähkleid või soolapulkasid. Mõlemad on aga naatriumirikkad snäkid, mis ei lase organismis vedelikul liikuda. Tulemuseks on madal veetase, mis tekitab halba enesetunnet, uimasust ja nõrkust.

Küüslauk ja sibulad
Küüslauk ja sibulad võivad maitseda hästi, ent tekitavad halba lõhna. Esiteks muudavad mõlemad hingeõhu halvaks. Teiseks eritab keha halba lõhna, kui inimene on enne küüslauku või sibulat söönud. Lennukis on aga inimeste vahel olev vaba ruum piiratud. Seetõttu võiks enne lennureisi nii enda kui teiste huvides vältida küüslaugu ja sibula söömist.

Kas lennukis süüa või mitte?
Uuringud on näidanud, et kasulikum on lennukis mitte süüa. Muidugi tuleks süüa, kui lennureis kestab paarkümmend tundi. Kui reis kestab aga vaid paar tundi, on parem süüa sihtkohas. Miks? Kuigi organismi toimimist ja ärkvelolekut mõjutab enim valgus, on teiseks tähtsaks faktoriks toit. Seetõttu on mõistlik just pärast maandumist kõht korralikult täis süüa. See aitab vältida ajavahest tingitud uimasust ja halba enesetunnet.

Allikas: RD