Karolina Grabowska / Pexels
Ajaga väheneb aju plastilisus ja kahaneb võime luua uusi mustreid. Aju vajab töötamiseks glükoosi ning tohutul hulgal energiat, mida vanemas eas jääb paratamatult puudu. Et mõte püsiks terav, harrasta igapäevast aju­gümnastikat. Kuidas?

Tasub meeles pidada, et keha ja aju sõltuvad teineteisest. Et aju saaks olla tugev, peab keha olema heas vormis. Füüsiline aktiivsus tagab mälu vilka töö.

Mälu vajab sotsiaalset aktiivsust: verbaalset vestlust teiste inimestega.

Hoia aju töös: vestle, lahenda ristsõnu, loe, õpi selgeks midagi uut – ka siis, kui oled juba vanemas eas.

Kõik, mis on halb südamele (suitsetamine, kõrge kolesteroolitase, vigastused, vähene liikumine), on halb ka ajule.

Eelista menüüd, mis on tasakaalustatud, mitmekülgne, värvikirev ja kerge.

Inimese keskendumisvõime on tugev keskmiselt 15 minutit, pärast seda hakkab mõte uitama. Et olla rohkem kohal, harjuta keskendumist ja teadlikku väljalülitumist. Uuringud näitavad, et inimesed, kes püsivad rohkem hetkes – mitte ei mõtle minevikule ega tulevikule –, on õnnelikumad.

Loe lisaks, kuidas ebameeldivat unustada ja vajalikku paremini meelde jätta