Foto: Shutterstock
Kogu aeg räägitakse, et punane vein, tumedad marjad ja must kohv pole valgete hammaste parimad sõbrad. Kuid kas on olemas ka sellist toitu, mis hambad särama paneb? On. Vaata järele!

Maasikad. Need on küll punased, kuid maitsvates suvistes viljades sisalduv õunhape on looduslik aine, mis eemaldab hammastelt tumedad laigud.

Seemned ja pähklid. Närides kergelt abrasiivse toimega toitu, puhastad oma hambaid. Söö pärastlõunaseks snäkiks väike peotäis mandleid, mis on pungil valke ja tervislikke rasvu ning pakub ka hambaid puhastavat toimet.

Sibulad. Enne kohtama minekut pole sibulat muidugi süüa vaja, aga siiski on hea teada, et ained, millel on spetsiifiline sibulalõhn, on hammastele kasulikud. Nad on värvitud ega lõhu hambavaapa ning sunnivad sind oma spetsiifilise maitse tõttu pärast sööki hambaid pesema. Juba see tegevus iseenesest annab sulle valgemad hambad.

Õunad. Hammustamisel kuuled raginat ja see ei pruugi olla meeldiv… Aga hammastele mõjub see hästi. Kõvade õunte närimine tugevdab igemeid ja nende viljade suur veesisaldus ärgitab süljevoolu, mis neutraliseerib suuõõnes halba lõhna tekitavaid baktereid.

Söögisooda. Pea hambapasta kasutamises paus ja proovi seda looduslikku vahendit. Söögisooda valgendab ning on kergelt abrasiivse toimega, eemaldades hammastelt toidujäänused.

Seller ja porgand. Samuti suure veesisaldusega viljad. Stimuleerivad süljeeritust, mis neutraliseerib bakterid. Ja neis on ka vähe kaloreid, mis mõjub hästi taljejoonele.

Brokoli. See krõmpsuv aedvili ei jää hammaste külge kinni nagu peet või jõhvikad. Lisa lõunasöögile mõni tükk toorest brokolit – see eemaldab hammastelt katu ning tekitab suus värske tunde.

Juust. Kõrge kaltsiumisisaldusega kõva juustu tükikeste närimine tugevdab hambaid ja igemeid. Enamik juustudest on ka värvitud. Seega, ole julge ja söö juustu!

Apelsinid. Sisaldavad sidrunhapet, mis suurtes kogustes võib olla nii kange toimega, et kahjustab hambavaapa, kuid väikestes annustes valgendab hambaid. Ära söö apelsine kotitäite kaupa, valge naeratuse saamiseks piisab ühest-kahest. Vitamiinirikastena mõjuvad nad ka üldisele tervisele hästi.

Vesi. Joo vett, et suu püsiks niiske ning naeratus valge. Punast veini juues ja tumedaid, pigmenti sisaldavaid toite süües loputa suud vahepeal veega. Vesi vähendab suuõõne happelisust ja võimalikku hambavaaba kahjustumist. Kuid gaseeritud vett ei maksa liiga palju juua, see võib hambavaapa hoopis eemaldada.

Pirnid. Neutraliseerivad halba suulõhna tekitavaid baktereid, soodustavad süljevoolu, puhastavad hambapinda ning jätavad suhu värske maitse.

Piim ja jogurt. Need on hammaste tervise seisukohalt supertoidud – nende kaltsiumisisaldus on kõrge ning need muudavad hambavaaba valgemaks ja tervemaks. Kuid hoiatus! Kõigil kaltsiumirikastel toiduainetel (näiteks tumedat pigmenti sisaldaval spinatil) pole sarnast toimet. Söö pärast snäkki Kreeka jogurtit või joo magustoiduks söödud küpsiste peale klaasitäis külma piima.

Allikas: Byrdie