Festivali peakorraldaja Elo Meieri sõnul pakub kontseptsioonimuutus alustavatele disaineritele isegi rohkemaid võimalusi. „Uus formaat võimaldab etendusi senisest palju loomingulisemalt korraldada ning jõuda ka oluliselt suurema publikuni. Lisaks loome kontseptsiooni osana põhjalikud galeriid ning videoklipid iga disaineri kollektsioonist. See loob disaineritele väga hea materjali, mille läbi enda kollektsiooni tutvustada pärast festivalil osalemist,“ toob Elo välja mitmeid plusse, mis aitavad disaineritel nende karjäärile kaasa.

Estonian Fashion Festival on seega arendamas eksklusiivset YouTube videokeskkonda, mis võimaldab moedisaineritel senisest suurema detailsusega tutvustada enda loomingut, rääkida loomisprotsessist ning pöörata tähelepanu nüanssidele, mis seni jäid tähelepanuta.

Internetipõhise moekogukonna loomist toetab ka Tartu linn. „Estonian Fashion Festivali uus lähenemine sobib erakordselt hästi suunanäitajaks praegustes muutunud oludes, mil peame üheskoos otsima uusi lahendusi, kuidas loomemajandus ja kultuur saaksid püsima jääda ja edasi areneda,” rääkis Tartu Linna turundusjuht Helen Kalberg. Ta lisas, et uus kontseptsioon on suurepärases kooskõlas ka Tartu2024 juhtlausega “Ellujäämise kunstid”.

Arvestades, et paljud festivalist osa võtvad disainerid peavad hetkeseisuga töötama koduateljees ning materjalinäidiste saatmine on raskendatud, lükkas Estonian Fashion Festival 2020 edasi ka disainerite konkursi. Uus tähtaeg moeetendustele kandideerimiseks on 6. aprill kell 23:59. Materjalinäidised saab saata postiga aadressile Kalevi 15, Tartu ning kandideerimisavalduse saab saata fashionfestival.ee vahendusel. Konkursile on endiselt oodatud kõik vabakutselised moedisainerid ja moetudengid üle Eesti ning Baltikumist.